Uploaded December 6, 2016

Recorded December 2016

1.9
3.7

near Sant Miquel Sacot, Catalunya (España)

Ruta per la Fageda d en Jordà en plena tardor, potser el moment mes maco d aquesta fageda, on els colors i les olors ho omplen tot. Deixem el cotxe al Parking del restaurant Can Xel i comencem a caminar direcció Sant Miquel Sacot, esglesia d origen romànic però restaurada en ple neoclàssic. Pasada l esglesia s agafa el camí cap a l esquerra per baixar fins a l altre pista que baixa també des de Can Xel enllaçant a l alçada de l oratori. A dir que a l oratori trobem un senyal del Camí de Sant Jaume, la fletxa groga tipica d aquesta ruta. Des de l oratori, anem cap a la dreta en direcció al volcà Santa Margarida. En aquest tram hi ha una mica de desnivell, però es curt i poc intens, per tant no representa cap dificultat. En un punt del camí, ens hem d endinsar cap a la dreta, per una especie de trialera per tal de baixar al cràter i visitar l ermita de Santa Margarida, situada en ple cràter. La sortida, es per l altre costat, ja per cami, a través del qual tornem a la pista que hem deixat per accedir al cràter. Es aquest tram del camí, un dels punts mes macos de tota la ruta. El camí es cobert de fulles i el contrast de colors es realment captivador, val la pena aturar-se una estona per gaudir-lo. Deixem enrera el Santa Margarida i enfilem ja camí cap el volcà Croscat. Pasem pel parking Santa Margarida i travessem la carretera, el camí voreja el Croscat i ens permet accedir fins a l escletja que caracteritza el volcà. Seguim vorejant les graderes acabant de fer la volta i s enfila ja cap el Parking de la Fageda, un dels punts d accès de la Fageda d en Jordà. El bosc es en plena tardor, els arbres amb les fulles de colors marrons, vermells, grocs, el terra ple de fulles caigudes i l humitat que hi ha dintre del bosc que fa que les olors siguin perceptibles en tot moment. Seguim el cami fins arribar a les Artigues de Can Falet i des d alla enfilem ja cap a la Cooperativa la Fageda. A partir d aqui, ja fem un tram de camí en molt mal estat, amb una pendent important, tot i que no es massa llarg, i que ens permetrà arribar novament a l esglesia de Sant Miquel Sacot i tornar a Can Xel. A dir que el dia ha acompanyat, dia clar i assoleiat i no feia fret, tot i que alla on no tocava el sol, era blanc, gelat....

Sant Miquel Sacot

Oratori

L´Oratori, punt del Cami de Sant Jaume, amb el Croscat al fons

Volcà Santa Margarida

Ermita de Santa Margarida, al cràter del volcà. el volcà vist des de la distancia

Parking de Santa Margarida

Cooperativa de la Fageda

Can Xel

• Rafa56 Jun 23, 2019

Ruta muy bonita y fácil, apta para toda la familia.
    Al volcán del Croscat ya no está permitido ir por donde marca el Track. Hay que seguir las indicaciones que hay en la ruta para verlo y volver de nuevo a la ruta, esta es la única opción para verlo y es más larga que la que marca el Track.