Uploaded February 26, 2018

Recorded February 2018

2.8
5.5

near Candanchú, Aragón (España)

Avui es la última etapa del GR11 d’aquest any, i també una de les més espectaculars. Sortim de la Urbanització de Candanchú, creurem al carretera N-330 començant ja el GR11. Sobre el mateixos passos coincidim uns metres amb el Camino de Santiago Aragonès. Ben aviat ens trobem unes ruïnes on només hi queda un gran xemeneia, estem a la Borda de Anglasé. Poc desprès passem per la font del Cerezo.
El camí s’enfila per una vall tancada, CanalRoya. Poc a poc anirem agafant alçada. Pel camí trobarem un refugi de muntanya de pedra. La vall es va corbant i entrem en la zona del O Mal Paso, per entrar finalment al Plano de la Rinconada, on la vall es més oberta.
Davant nostre la vall s’acaba i només tenim una gran paret on s’intueix un corriol que va pujant tot fent ziga-zaga. Abans de començar l’ascensió es bo agafar forces, ja que el desnivell es molt fort.
Una vegada culminat el desnivell, trobem a la nostra dreta el Pic Anayet i continuant cap a l’esquerra aviat veiem el Ibon de Anayet. Darrera nostre, majestuós podem contemplar el Pic Midi d’Ossau.
Aprofitarem per dinar a la vora del Ibon de Anayet i fer una remullada de peus.
Continuarem el nostre trajecte voltejant el Ibón i baixant per l’altra vertent, per la Garganta, en forta pendent, fins arribar a una de les estacions d’esqui del Formigal. La nostra etapa acabarà en el Corral de las Mulas.
El final del dia el podem passar a la bonica població pirenaica de Sallent de Gallego, i per tant, ja estem a la Vall de Tena.