Uploaded July 2, 2018

Recorded July 2018

2.6
5.2

near Navarrete, La Rioja (España)

ITINERARI:

CAT: comencem l'etapa a l'alberg el Cantaro al carrer Herrerias, continuem pel carrer de San Roque que conflueix amb la N-120. Seguim per aquesta carretera la qual passa per davant del cementiri amb la seva portada romànica procedent de l'antic hospital de San Juan de Acre, del segle XII. Poc després de passar el cementiri les segetes grogues ens indiquen que agafem un camí a l'esquerra que entre vinyes es va acostant a l'autovia, fins que al cap d'uns 4 quilòmetres, prenem un altre camí de terra a l'esquerra, qualificat amb pals blaus com "1 km., de arte", i que s'adreça a la població de Ventosa. Un cop arribem a aquesta població, un camí de terra ens puja fins a l'alt de Sant Antón que es supera sense grans problemes. Des d'aquest punt ja només ens queden 8 quilòmetres per arribar a Najera, no abans sense creuar el riu Yalde.
Entrem a Najera per la carretera LR-113 fins a confluir amb el carrer San Fernando que ens durà fins a l'estació d'autobusos, punt final i aquesta etapa. El principal monument de Najera, és el monestir de Santa Maria la Real, fundat el 1052 però reconstruït als segles XV i XVI. Destaca el claustre plateresc, l'església del segle XV, i els mausoleus dels reis i infants del regne de Nájera-Pamplona, ​​antecessor de qui va ser regne de Navarra.

CAST: iniciamos nuestra etapa en el albergue el Cantaro de Navarrete, en la calle Herrerías, seguimos por la calle San Roque, que confluye con la N-120. Continuamos por esta carretera que pasa junto al cementerio de la población, con su portalada románica del siglo XII, procedente del antiguo hospital de San Juan de Acre. Pocos metros después, las flechas amarillas, nos indican que tenemos que coger un camino a nuestra izquierda, que entre viñas, nos va acercando a la autovía, para que en cuatro quilómetros más, tomemos un camino de tierra a la izquierda clasificado con postes azules como "1 km., de arte", y que nos lleva a la población de Ventosa. A partir de esta población, un camino de tierra nos conduce hasta el alto de San Antón, el cual superamos sin grandes problemas. A partir de este punto ya solo quedan 8 quilómetros para llegar a Najera, una vez cruzado el rio Yalde.
Entramos a Nájera por la carretera LR-113 hasta, confluir con la calle San Fernando, que nos conducirá hasta la estación de autobuses de Nájera, punto final de nuestra etapa.
El monumento principal de esta villa es el Monasterio de Santa Maria la Real fundado en el año 1052, pero reconstruido en los siglos XV y XVI. Destaca su claustro plateresco, la iglesia del siglo XV, i los mausoleos de los reyes e infantes del reino Nájera-Pamplona, antecesos del reino de Navarra.