1.6
3.1

near la Vall d'Hebron, Catalunya (España)

ITINERARI: iniciem l'etapa a la estació de metro Mundet, enfilem direcció al campus universitari Mundet, fins trobar una rotonda. Seguim per la dreta, i després d'un revolt a esquerres, abandonem la pista per prendre el carrer a la dreta que transcorre en direcció al velodrom. Una vegada ens trobem davant d'aquesta instal·lació esportiva, agafem el carrer a ma esquerra pel qual girem a l'esquerra per seguir pel carrer germans Desvalls, que, en continu ascens ens porta a una pista forestal, on trobem les sagetes grogues que ens van indicant el camí, sempre en ascens, fins a desembocar a la carretera de les aigües, per la qual caminem, en direcció Llobregat uns 600 metres fins que la deixem al trobar-nos un corriol a mà dreta que ens porta directe al coll del pas de rei, a 400 metres d'altitud. Un cop dalt del coll iniciem per un corriol molt frondós el descens al vesant del Vallès, fins que ens trobem amb una pista forestal, la qual hem de creuar i baixar per un corriol, amb forta pendent, indicat amb un retol amb el nom drecera a Sant Medir, on ens trobem una esplanada presidida per l'ermita romànica de Sant Medir, on cada 3 de març, els romeus de la vila barcelonina de Gràcia van en pelegrinatge. A partir d'aquí una pista forestal ens portarà fins Sant Cugat del Vallès tot passant per davant de la masia de Can Borrell, avui convertida en restaurant, i pel monumental pi d'en Xandri. Entrem a la ciutat per l'avinguda Pla del Vinyet, per la cual caminem fins arribar a la plaça del Mil·lenari, girar a la dreta i creuar el parc Ramon Barnils i pujar per l'avinguda de Francesc Macià, que ens porta fins el monestir, amb església de tres naus, construida en estil romànic i acabada en estil gótic. Cal destacar del monestir el seu claustre romànic del segle XIII, amb 144 capitells amb elements ornamentals de tot tipus. Acabem aquesta etapa en la plaça Octavià davant del monestir.