Uploaded May 20, 2013

Recorded May 2013

2.8
5.6

near Castellolí, Catalunya (España)

Etapa 26 del camí Ignacià (parcial des de Castelloli).

Igualada : Km 0. Castellolí: Km 9,5. Sant Pau de la Guardia: Km 15,4. Can Massana: Km 17,4. Ermita Santa Cecilia: Km 23,5. Monasterio de Montserrat: Km 26,8.

Aquesta etapa surt des de Igualada (nosaltes comencem des de Castelloli). Objetiuc:Pujar els 450 m de desnivell fins al monestir benedictí i la basílica de la Mare de Déu de Montserrat no és un passeig fàcil. Però l’esforç queda recompensat per la bellesa de la muntanya de Montserrat i pel goig d’arribar a un lloc de tant pes simbòlic per a la família ignasiana, i també per a tots els catalans. Els que vagin en bicicleta han de desistir d’agafar el sender de muntanya que surt de can Massana, i seguir recte per la carretera, que té parts de baixada que són una autèntica delícia.

CASTELLOLÍ: Petita població. El seu nom ve de les ruïnes del castell d’Aulí, del segle X. Ens ofereix restaurant, supermercat, farmàcia, centre de salut i banc.

SANT PAU DE LA GUÀRDIA: La urbanització no ens ofereix cap servei.

MONTSERRAT: La muntanya resulta un marc sorprenent, que queda ben descrit pel nom. Encara que la història exacta del lloc és incerta, sembla que les primeres capelles que hi havia van ser construïdes ja durant el segle IX (la capella de Sant Iscle, al jardí del monestir, és una de les que perduren d’aquells primers temps).

En quan al marcatge es següeix basicament el Camí de Sant Jaume.