Uploaded March 27, 2016

Recorded March 2016

1.5
3.0

near Montanejos, Valencia (España)

Hem deixat el cotxe passat el poble de Montanejos a mà esquerra a peu de carretera CV20 (després del Km 51)
El primer que cal fer és recular i a mà esquerra agafar una pista que creua un pont que travessa el riu. Arribem a la fuente Cerrada, el trak s'enfila per la pendent fins a trobar una pista, es tracta del GR7 que hem de seguir una bona estona .Trobem marques de pintura blanca que ens indiquen el camí. La pista va pujant fins a poder gaudir d'una bona panoràmica del poble, les muntanyes i la carretera que creua els estrets. A partir d'aquest punt un sender baixa fent zig zag altra vegada fins a la vora del riu Mijares, que creuarem per un pont .
A partir d'aquest punt el camí voreja el riu per l'esquerra, arribem a una presa que regula el cabal i una metres més enllà comencem a divisar una mena de bruma. És la humitat que desprèn el chorro. A mesura que un s'hi apropa es fa molt difícil no acabar xop de cap a peus.
A partir d'aquest punt el sender s'allunya del llit del riu i arribem a una pista ampla que ens atansa a la carretera. L'agafem a mà esquerra i la seguim alguns metres fins que veiem un túnel foradat a la muntanya que no travessem ja que al costat esquerra de la boca del túnel segueix el sender. Les marques de pintura blanca continuen mostrant el camí que puja oferint bones vistes de les muntanyes de l'entorn. Ben aviat a mà dreta trobem un sender que ens conduiria a la Bojera però nosaltres no l'hem de seguir si no que girarem a l'esquerra i comencem a baixar fins a la carretera que ens deixa a tocar de l'aparcament.
La ruta és variada i està senyalitzada tot i que en algun indret pot resultar una mica perdedora.