Uploaded October 20, 2016

Recorded October 2016

1.5
3.0

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Per començar aquesta ruta cal deixar el cotxe a l'aparcament del Cubil de l'estació d'esquí de Grau Roig. La pista comença després del darrer pàrquing just darrera unes edificacions, cal anar punjant per un pendent força pronunciat durant un quilòmetre i mig fins arribar a l'estant de Pessons, on hi ha un restaurant amb terrassa i vista sobre el llac.
Agafarem una pista que surt mirant el restaurant a mà dreta i al cap d'una 200 metres agafarem un sender a l'esquerra.
A partir d'aquí el paisatge es fa més alpí i anem trobant diferents llacs. El primer es l'estany Forcat, que passarem per la nostra dreta, i a partir d'aquí és un no parar de descobrir estanys de totes mides i condicions, són els anomenats estanys de la Solana que anem trobant a cada revolt del camí. Estan envoltats d'un circ de cims coberts amb les primeres eus, el paisatge que s'obre davant nostre és espectacular.

I així després de visitar una dotzena d'estanys girarem a l'esquerra fins a trobar l'estany de les Fonts a 2493 metres d'alçada i on hem parat a recuperar forces.
A partir d'aquí comença el segon tram del nostre recorregut, que de baixada ens porta als estanys centrals: L'estany Llong, l'estany Meligar, l'estny Rodó i l'estany Forcat que ja havíem visitat a l'inici de la ruta.
A partir d'aquí una pista ens aproparà de nou a l'estany primer per entremig d'un boscde pins negres i a tocar d'un rierol.
Una vegada a l'estany primer i després d'una bona parada per gaudir del paisatge i de la cerveseta ben merescuda, reprenem la pista que jahem agafat a l'inici del recorregut fins arribar al cotxe.