Time  7 hours one minute

Recorded August 2017

1.7
3.3

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Estany de Lanós per la Vall de Porté (Alta Cerdanya)

Avui podem deixar el cotxe al primer aparcament de la pista de la Ruta dels Llacs, just abans d'arribar a les instal·lacions del Tyrovol i al Llac del Passet. Només sortir del cotxe ja tenim la visió d'un entorn magnífic, amb vistes a la imponent imatge de la mola del Pic de Font Freda i el Pas de la Casa. A la nostra esquerra la Serra i el Pic de Font Viva, al front i a l'est el Massís del Carlit, el Coll dels Andorrans, la Serra de les Xemeneies, els Pics Oriental i Occidental de Coll Roig i el Pic de Solana Carnicera. Quin espectacle !

Tot i que el dia aguanta de moment, la previsió del temps per avui és d'amenaça de pluja. Probablement ens mullarem abans d'arribar a Lanós, o en el descens.

A l'esquerra de l'aparcament ja trobem un gran cartell informatiu de la zona. Seguim el camí que surt darrere del cartell i, poc després, trobem el primer pal indicador de ruta. Nosaltres seguim al nord, pel camí que puja progressivament a trobar el GR7 que ve del Coll de Puymorens i va en direcció al Llac de Lanós, l'objectiu del dia.

Ara només cal seguir el GR7 fins Lanós. No hi ha pèrdua, tot el que hem de fer és un ascens progressiu pel sender que flanqueja per la banda esquerra de la Vall de Porté, sota el Puig de Fonviva, i arriba al Llac entre vistes espectaculars de l'entorn.

Arribats a Lanós comença a ploure lleugerament. Tenim el temps just per fer un entrepà i sortir per cames abans no plogui més intensament.

Com la climatologia no apunta gens bé, descartem la idea de tornar pel Camí del Enginyers i decidim girar cua per tornar pel camí d'anada, molt més curt que l'altre.

Baixem el més ràpid possible i arribem al cotxe ben xops, però contents. Una ruta magnífica.

Salut i bona caminada !
Parking

Primer aparcament a tocar del Tyrovol i Passet. Inici de la ruta

Primer aparcament a tocar del Tyrovol i Passet. Inici de la ruta.

Pal indicador. Seguim al nord, cap a Lanós

Pal indicador. Seguim al nord, cap a Lanós.

Cruïlla amb GR-7, Seguim a la dreta, flanquejant pel costat esquerre de la Vall de Porté.
River

Torrent

Torrent.

Cruïlla del GR7 amb el camí que puja de Font Viva. Seguim rectes

Cruïlla del GR7 amb el camí que puja de Font Viva. Seguim rectes. Bones vistes del Llac de Font Viva.
Lake

Boca de la Mina 3.
Bridge

Palanca de fusta sobre el Rec de Lanós

Palanca de fusta sobre el Rec de Lanós.
Lake

Llac de Lanós

Llac de Lanós.

A l'esquerra. Deixem el GR7 i seguim pel corriol de l'esquerra per baixar a Passet.
Parking

Final de la ruta

Final de la ruta.

• Photo of josepbelbarnes

josepbelbarnes Sep 12, 2018

La información es perfecta , una vez ya introducido en él programa de wikiloc es facil de seguir y conectado en todo momento con otras personas qué te puedes seguir haciendo la ruta.

• Photo of Pitcollonsiamunt

Pitcollonsiamunt Sep 12, 2018

Gracias por la valoración y el comentario.