Time  8 hours

Recorded July 2016

2.6
5.3

near Les Angles, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Estany Blau per Les Angles (Alta Cerdanya-Capcir)

Pujada a l'Estany Blau des de l'aparcament de la Font Grossa, que trobem al final de la pista de terra que comença a la part superior de la Rue de la Piste Verte de l'estació de Les Angles. En bon estat per transitar malgrat les últimes pluges.

Seguim el primer tram de pista i, a uns 300 metres, agafem el corriol molt visible amb senyals grocs que surt a la dreta i que, en suau ascensió, ens porta a l'Estany de La Balmeta. A partir d'aquí el camí puja una mica més decidit fins els prats on trobem el refugi-cabana lliure de La Balmeta i, des d'on, en condicions normals de visibilitat, veuríem perfectament els Perics al nord però, avui ens fa un dia rúfol i no veiem gairebé res de les muntanyes del voltant. Comença a ploure lleugerament i tenim algunes ràfegues fortes de vent però no amenaça tempesta. Amb l'esperança que escampi més tard, decidim seguir amunt en direcció a l'Estany Blau i, en arribar, valorar si pugem a Puig de la Portella i el Puig Peric o ens tornem cap el refugi.

Seguim el corriol paral·lel al Rec del Puig Peric que ens porta en direcció a l'Estany Petit de la Llosa. El dia segueix sense obrir i, per tant, no poden veure les magnífiques vistes cap el sud. A partir d'aquí resseguim el camí del Rec de La Llosa i, en poc temps, arribem als tres estany de Les Trois Prigles. Espectaculars i amb forces restes de neu a la banda nord i amb aigua per tot arreu que fa molt agradable la caminada malgrat la climatologia. Seguim la pujada deixant l'Estany de la Llosa a l'esquerra i, finalment, arribem a l'Estany Blau. Fortes ventades i molt fred fan que només tinguem temps per fer un entrepà ràpid mínimament protegits al pont natural que divideix l'estany en dues parts. Com les ràfegues van a més i el fred s'intensifica, decidim deixar la pujada a la Portella i al Puig Peric per un altre dia i comencem a baixar per on hem vingut. Tornem a resseguir el Rec de la Llosa, passem novament al costat de l'Estany de la Llosa i Les Trois Prigles i ens desviem una mica a la dreta per anar a buscar l'Estany de L'Esparver que envoltem per la riba dreta. Després anem a buscar el Rec del Puig Peric que hem seguit a l'anada. Seguint el camí ben marcat, retrobem la cabana-refugi de La Balmeta i, sense complicacions, fem el descens final fins l'Estany de La Balmeta i l'aparcament de la Font Grossa, a la pista de Les Angles.

Ruta per un entorn magnífic malgrat que avui el dia no ha acompanyat. Quina diferència amb el cel blau del passat novembre quan vam fer la pujada a l'Estany Blau i al cim de La Cometa des de Les Bulloses !. Caldrà tornar un altre cop per treure'ns el gust agredolç d'avui.

Salut i bona caminada !
Aparcament de la Font Grossa, al final de la pista de terra que surt de la part superior de Les Angles.
Estany de la Balmeta.
Refugi-cabana lliure de la Balmeta.
Estany Petit de la Llosa.
Les Trous Prigles. Tres estanys seguits pels voltants del Rec de La Llosa.
Rec de La Llosa. Cascades i rierols per tot arreu.
Estany Blau amb el seu pont natural que el divideix en dues parts. Avui amb fortes onades pel fort vent que bufa.
Estany de la Llosa. Ens hem d'apartar una mica del camí que segueix el Rec de la Llosa per poder veure'l bé. La seva riba nord-oest és espectacular i encara conserva força neu.
Estany de l'Esparver que resseguim per la banda dreta. Trobem les restes d'un antic foc de campament i ens escalfen, encara que només sigui en sentit figurat.
Final. Aparcament de la Font Grossa.