Uploaded September 2, 2017

Recorded August 2017

2.9
5.9

near Les Angles, Occitanie (France)

Primer agraïm a Jep Boix l'haver compartit la seva ruta El Peric i l'Estany Blau de la Cometa des de Les Angles , nosaltres teniem ganes de pujar al Pic o Puig de la Cometa d'Espagne i hem modificat i allargat el seu recorregut.
Dir que ha valgut la pena l'esforç ja que la panoràmica és impressionant i les vistes de l'Estany Blau baixant La Cometa són úniques.

Només comentar que al portar un gos hem evitat les zones de grimpejada.
També heu de saber que a partir de la carena entre el Pic de la Portella Gran i La Cometa és el límit de la Reserva d'Orlú i no es permeten els gossos (ni lligats).

És una caminada sense complicacions tècniques i només hi ha dos trams sense sender ben marcat:
Des de l'estany de l'Herba al Rec del Puig Peric (Coma de la Llosa)
Baixant la tartera del Peric, creuant en diagonal per la cara est de l'Estany Petit Blau.

Aproximació:

Les Angles...Avenue de la Balcere...Rue de la Piste Verte...2,7km.Aparcament.

Recorregut:

Bona explicació d'en Jep Boix, així que només comentarem la variant per pujar al Pic de la Cometa i que iniciem a la baixada del Peric, gairebé en arribar al final de la tartera més inclinada (WPT 07). Aquí ens desviem en diagonal, direcció NW vorejant l'estany del Petit Blau, per passar per sota de la tartera que prové del Pic de la Portella Gran.

Després pujada assequible, per bon terreny fins arribar a la carena on trobem el sender que ve del Pic de la Portella Gran.
Seguim el sender entre pedres i al poc arribem al replà de la Portella Gran, límit de la reserva d'Orlú. Vistes espectaculars a la Vall d'Orlu (dent), La Grava, el Rec de la Llosa (diversos estanys) ....

Aqui tenim dues alternatives, seguir per la cresta (petita grimpada) o baixar uns metres per trobar el camí que puja de l'estany Blau a la Portella-La Cometa.
Amb el gos prenem aquesta segona opció i al poc deixem la Portella per iniciar l'últim ascens a La Cometa d'Espagne (2720 m.).

Una altra panoràmica espectacular, diferent del Peric i que al ajuntar-les relaciones el territori d'altres excursions i et fas una idea més global.

Baixada tranquil·la amb vista a l'Estany de la Grava i múltiples parades per fer fotos fins a una petita terrassa sobre l'Estany Blau, sublims vistes mentre esmorzem.

Costa anar-se'n, però finalment voregem l'estany per la tartera, cami un pel desfet ( marques blaves) i deixem aquest entorn encantat tot baixant pel Rec de la Llosa amb els seus bonics estanys.

Altres sortides per la zona:
Vall del Galba a la Serra de Morters, per la Peira Escrita, Estany del Diable, Puig Terrers i Pic Mortiers
Estany Laurenti, Roc Blanc, Pic Baxouillade, des de la Vall de Galba
Les Bulloses - Orlu Ref. Beys - Les Bulloses, travessa 2 dies
La Vall de Galba . Formiguères - Peira Escrita - Puig de Terrers - Pic de Mortiers - Camporells - Serra de Mauri
Er, Vall d'Er al Puigmal, pel Camí de Núria
Puigpedrós per l'Estany de Malniu - Portella de Meranges - Engorgs-GR-11 - Ref. Malniu