Coordinates 2084

Recorded October 2014

3.4
6.8

near La Molina, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a l’estació d’esquí de La Molina-El Pedró i comencem a pujar per pista sense fer drecera cap a l’estació d’esquí de La Molina al Collado. La pujada és constant però es deixa fer bé. Un cop a dalt ens dirigim ja per pendents més pronunciades fins al Cap de la Comella.

D’aquí continuem pujant pel mig del prat fins al Cap de les Costes de l’Huguet i fins al telecadira. Al costat del telecadira hi ha la pista que puja cap a l’Amorriador de Rus on ens trobem una bona colla d’isards que estan pasturant. Ens miren una mica i deseguida marxen avall cap a la nostra dreta mentre que nosaltres encarem recte l’última pujada fins al cim del Puigllançada.

Com totes les vegades que hi he pujat un dia fantàstic, molt clar i amb unes vistes impressionants encara que el vent es deixa sentir i fa una mica de fred. Esmorzem i fem les fotos i cap avall.

Des de l’Amorriador de Rus tallem pel mig dels prats on hi ha un gran ramat d’ovelles directes cap a trobar la pista que baixa del Cap de la Comella i va cap al Pla de Rus. Baixem tot seguint la pista, sense fer drecera i esperant veure alguna marmota que a l’estiu sempre n’hi ha moltes però ara ja no crec que en veiem cap.

Arribem a la Collada de les Tortes i seguim endavant cap al Pla de Rus. Quan ens acostem a les Barraques de Rus ens trobem alguns cavalls que ens segueixen just fins allà. Just passades les barraques, al Coll del Tossal de Rus just abans de la Pleta tenim la inesperada sorpresa de veure un parell de marmotes juganeres que entre i surten del cau, alertades per la presència d’un parell de voltors que sobrevolen el seu niu.

S’amaguen deseguida però al cap d’un moment ja veus que tornen a treure el cap. La veritat és que fan molta gracia. Seguim endavant, caminant per la pista en direcció a la Coma de l’Home Mort on fem una petita drecera per encarar-nos i arribar al Coll de la Creueta.

A partir d’aquí i per arribar a l’aparcament la cosa ja és més complicada. Baixem pel Bac de la Creueta en direcció a uns abeuradors seguint unes marques molt disperses i sense perdre de vista el nostre objectiu que és el Pla D’Anyella.

Anem baixant per una forta pendent amb molta pedra fins a creuar el Barranc del Pedró on hi ha un petit riu i passem al costat d’una petita Cabanya. Ara toca pujar una mica fins al Pla Gran i d’aquí ja per la pista cap al Pla D’Anyella. D’aquí anem sortir a la carretera asfaltada que anem seguint pel lateral fins arribar a l’aparcament de l’estació del Pedró on hem deixat el Cotxe.