Uploaded October 16, 2014

Recorded October 2014

2.4
4.8

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Preciosa caminada amb sortida des del costat del càmping de Font Freda de Espinalbet, on hem començat a caminar, per la pista que va direcció al Santuari de Corbera, que ben aviat hem deixat per seguir un corriol que puja dret al coll d’Estela i tot seguit fer la pujada al cim del Cogulló d’Estela.

Dalt del cim, les vistes són superbes i on pot contemplar gran part del nostre país, ja que és divisen multitud de cims, entre els quals podem apreciar, el Puigmal, Balandrau, Taga, Port del Compte, Serra d’Ensija, Rasos de Peguera, etc, i les serralades de Montserrat, Sant Llorenç del Munt, Montseny, Cabrera, etc., sempre amb la ciutat de Berga i la comarca del Berguedà al nostres peus.

Retornem al coll, per pujar fins al pas del Puigventós i el plans de Rasets, des d’on hem anat baixant per corriols, fins a l’ermita de Sant Llorençs del Porxos i al petit poble de Castellar del Riu, des d’on hem seguit per una camí ample cap al Campllong, on hi ha el malmès, Pi de les Tres Branques i tot seguit arribar al punt de sortida.

Atenció.-
El recorregut en si, és fàcil, però no és adequat per a persones amb vertigen, ja que per pujar al cim del Cogulló d’Estela, s’ha de fer un pujador amb l’ajut d’un cable i petites grimpades, així com algun petit pas amb grans precipicis.
La resta de la caminada és pot fer sense problemes, encara que hi ha el tram de baixada dels plans de Rasets, en que l’obertura d’unes pistes ha malmès els corriols i s’ha d’anar buscant per on passar, si bé, sempre s’intueix el camí a seguir.