Moving time  3 hours 2 minutes

Recorded November 2018

1.4
2.8

near Eslida, Valencia (España)

Fantàstica ruta pel terme d'Eslida. Aparquem el cotxe a l'eixida d'Eslida direcció Chovar, de seguida et ve a la dreta una sendera que et puja al puntal de la Boda a uns 550 metres d'altura, no se si ací es va celebrar algun enllaç matrimonial important. Ens desviem a l'esquerra per a agarrar la sendera que et portarà al pic de l'aljub a 946 metres d'altitud. Un recorregut sinuós, amb molta pendent i amb trams de trepada, una vegada arribat al cim les vistes són impressionants.Seguim la sendera crestejant la muntanya fins que arribem a una bifurcació, a la dreta et porta al Pic de la Bellota i a l'esquerra al Coll de Barres. Ens desviem al final a l'esquerra per a arribar al Coll de Barres. Aquest tram és molt bonic i relaxat, hem pogut observar amb total plenitud els colors de la tardor en ple bosc. En arribar al Coll de Barres, i per a tornar a l'inici, agafem per la dreta de la pista una recòndita sendera que ens va sorprendre per la bellesa del paisatge, vam veure colors, escoltar rierols que eixien a la superfície per a després tornar-se a ocultar baix terra, on ens va sorprendre una lleugera pluja que va fer mes bonic (i algo mes perillós) el transit per la sendera, preciós tram. Arribem per fi a una senda que ens va portar de nou al puntal de la Boda d'on baixem per la mateixa sendera que vam pugar. Ruta dura però molt recomanable.

Primera pujada per a aconseguir el puntal de la Boda.

Puntal de la Boda

Cel encapotat, pero seguim per alcaçar el Pic de l´aljub.

Trams de trepada, sendera dura.

Vista d'Eslida des de la sendera.

Seguim pujant.

A la fi, alcalcem el Pic de l´Aljub.

Crestejan la muntanya.

l

Els colors de la tardor.

Un tram de la sendera espectacular, acompanyant al riu que apareicia i desapareicia de baix terra..