Uploaded January 4, 2017

Recorded January 2017

1.3
2.7

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Bonica i clàssica ruta per pujar a l'ermita i al castell de Farners, un punt emblemàtic de Santa Coloma i que sempre està molt concorregut. El punt de partida és l'aparcament que hi ha al parc de Sant Salvador.

En aquest punt cal travessar el pont i prendre la pista que puja a l'ermita, primer és asfaltada i després és de terra fins que es troba una creu, en aquest punt, es deixa la pista i es baixa de nou a la vall per uns senders plens de revolts. S'arriba a uns vivers que tenen una pista que els flanqueja, cal seguir-la i s'arriba a la gorga d'en Vilà.

Es gira a l'esquerra per la carretera asfaltada i es passen diversos masos mentre se segueixen unes marques blanques i uns indicadors. En un trencall indicat, es gira a l'esquerra i es cocmença a pujar, primer per pista i suau, i més endavant, quan es deixa la pista i es pren un corriol, la cosa es complica una mica. L'avantatge és que aquest tram de camí és bastant curt. Entremig del bosc i per un sender molt bonic s'arriba a l'ermita de Farners.

Des de l'ermita, arribar al castell és ben senzill i ràpid, només cal seguir el camí evident que hi porta, que al final té un tram d'escales. Val molt la pena visitar-lo perquè es pot pujar fins a la terrassa de la torre. De tornada, també es pot pujar al turó dels Vents, que encara té una vista millor que la torre del castell.

La baixada comença ben bé davant de l'ermita, ara cal seguir les marques vermelles, que comencen amb una baixada considerable per després suavitzar. S'arriba a la bassa d'en Camps, una presa artificial que es pot visitar. A partir d'aquí el camí ja no és tan evident i caldrà seguir el track perquè les marques desapareixen. El corriol ara va fent constants puja i baixes i no sempre sembla el camí correcte. Això fins que es passa per un punt on ja s'havia passat a l'anada.

Des d'aquí es va en paral·lel amb la riera de Santa Coloma i de seguida s'arriba a la font Picant. Se segueix recte, per dins del parc de Sant Salvador i ja es veu el punt de partida i l'aparcament.

És una sortida fàcil i prou ben senyalitzada. Amb tot cal estar una mica preparat per la pujada a l'ermita i saber seguir el recorregut, sobretot de baixada.

• Photo of ML8185

ML8185 Sep 3, 2018

Una mica enrrabassada en un tram de l’inici, però la resta, genial. Gràcies!!

• Photo of ebassegoda

ebassegoda Sep 3, 2018

Certament, costa de seguir una mica al principi, ML8185, per això és bo portar el GPS sempre. Gràcies pel comentari i la valoració.