Moving time  3 hours 2 minutes

Recorded September 2019

2.0
4.0

near La Llacuna, Catalunya (España)

Recorregut que no presenta cap mena de dificultat. De fet només hi ha un curt tram de pendent ascendent, el que ens porta a la cova de Mas Vilà. La resta del recorregut es molt senzill, una agradable caminada amb trams asfaltats ( una bona part del recorregut) i pistes ampls i en molt bon estat.

La sortida i l’arribada es al Coll de la Creu Plana a poc més d’un km. després de La Llacuna. Al cap de poc més d’1 km. des de la sortida hi ha el trencall a mà dreta que permet pujar cap a la cova de Mas Vilà. Es una cova ample en la que hi ha l’oportunitat de pujar a un punt situat a uns dos metres d’alçada mitjançant una corda. La pujada es curta però costaruda. Es l’únic lloc de la caminada en que acabes esbufegant. Un cop vista la cova es torna a baixar pel mateix camí fins a tornar a la pista. Més endevant trobarem dues fonts, primer la de la Múnia i després la de Sant Romà. Passada aquesta última font s’arriba al Mas de Sant Romà. Aquí hi destaquen unes tombes que sembla procedeixen dels segles IV i V.

L’últim lloc d’nterés de la caminada son les restes d’unes mines se bauxita que hi havien en aquesta zona.

< br>

En resum una caminada per una bonica zona del voltant de La Llacuna.

Girem a la dreta

Cave

Cova i el cami ( dret) de pujada

Cartell explicatiu sobre la Cova de Mas Vilà

Font de la Múnia i el camí (asfaltat) en aquesta zona

Archaeological site

Tombes al Mas de Sant Romà

Esmorzant al Mas de Sant Romà

Deixem asfalt per uns centenars de metres . Després torna asfalt

Mine

Mines bauxita

Vista

Information

Vista de la zona a on teniem aparcats els cotxes al Coll de la Creu del Plà

Creu del Plà

Creu de terme, d’estil gòtic. La Creu presenta en la cara sud el Crist crucificat i al nord, la Verge