Uploaded December 29, 2018

Recorded December 2018

3.7
7.5

near L'Espunyola, Catalunya (España)

Excursió feta el dia 27/12/2018
He sortit de bon matí del parking del restaurant Parera, segueixo uns metres la carretera, i a ma dreta enllaço amb el sender Gr1, per anar a l'església de Sants Metges wp1. Segueixo uns metres la pista formigonada, que de seguida es transforma en sender, i en constant pujada arribo a Sant Salvador wp2. Magnifiques vistes amb un sol radian a l'hora que el Bages i part del Berguedà estan coberts de espessa boira. Al wp3 tenim La Bòfia, per no tornar enrere segueixo un perdut sender fins al wp4 on enllaço amb una pista, al wp5 es peixa la pista per anar camp a través, no patiu és pla i net. Al wp6 hi ha una Font, no sé el nom, però m'he permès la llibertat de anomenar-la: Font de las Mil Banyeres. Al wp7 trobem el Santuari del Tossals. Algun il·luminat es va gastar una pasta - no seva - per fer-hi arribar una pista formigonada, de vergonya. Al wp8 tenim el Serrat de Runers, no hi ha camí definit per pujar-hi, però és molt fàcil. Al wp9 tenim el Mal Pas de Runers, és fàcil, però compta. Al wp10 deixo el sender Gr que estava seguin per pujar al cim dels Tossals wp11, no hi ha camí, és un bosc de faigs, curt, però amb forta pujada. La baixada del cim és també sense camí definit, però aquí vaig trobar alguna marca de color vermell. Al wp12 ja tinc camí. Al wp13 deixo pista, i pel mig del bosc, vaig fins al wp14 on la torno a agafar, sempre va bé una petita drecera. Al wp15 abans d'entrar a la casa de Reixac, vaig agafar un perdut sender que li dona la volta i surt al wp16 per tornar a agafar la pista, no m'agrada passar pel mig de las cases quan estan habitades.