Uploaded January 19, 2019

Recorded February 2018

1.9
3.7

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Atractiva, variada, preciosa i espectacular ruta circular que comença des de la zona del Mascar i que ascendeix als cims del Mont Caro (1441 mts) i al de la Barcina (1356 mts)

Recorregut:
Pous de la Neu - El Portell - Serra de Roquer - La Barcina - Mola del Boix - Coll de Vicari - Mont Caro - Moleta Rodona - Coll de Pallers - Coll de la Carrasqueta - L'Esquirol - Refugi Caro - Pous de la Neu.

Accés:
Des Roquetes preneu la TV-3422 en direcció als Reguers i uns 2 km després de deixar Roquetes, preneu la desviació a l'esquerra indicat amb un senyal que dirigeix ​​al Mont Caro, seguir-la fins a la zona urbanitzada del Mascar.

Descripció:
Comencem aquesta ruta a l'aparcament del "Hostal Restaurant Pous de la Neu" a la zona del Mascar, sortim a la carretera ia uns 100 mts ens desviem a l'esquerra per prendre un sender que va en paral·lel fins arribar al Portell on iniciem una curta però exigent pujada amb alguna grimpada fins arribar a una bifurcació i agafar-la cap a la dreta i que passant per algun tram tècnic sense gaire dificultat (equipat amb cordes) ens porta a la Serra de Roquer on enllacem amb un sender marcat amb pintura vermella que ens porta a el cim de la Barcina (1356 m) amb immillorables vistes cap al Delta de l'Ebre, aquí descansem uns instants i seguim pel sender que va en direcció a Coll del Vicari però el al cap d'un km. ens desviem a l'esquerra per passar per la Mola del Boix (1334 m) anem per la carena fins a trobar la pista que puja al Mont Caro, la creuem per pujar per un corriol (té fites) que va creuant la pista per estalviar-nos les seves llaçades.
Un cop gaudit del Mont Caro, seguirem el camí (amb fites i senyals de pintura vermella) que marxa en direcció a l'oest per darrere de les edificacions. Al principi segueix per la cara nord, baixant una mica i per sota de la carena per després pujar novament a la carena on trobem la Moleta Rodona (1364 m) i els seus petits plans.
Continuarem per la carena fins a la Moleta de les Gronses on començarem la baixada per anar al Coll de Pallers on enllaçem amb el GR 7 i el seguirem fins arribar al Restaurant del Port (L'Esquirol) on per evitar pista ens desviem per l'esquerra seguint una sendera poc definida al principi i que ens retornarà al punt de sortida passant pel Refugi de Caro (UEC)

Valoració:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

Important:
Caminar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.

Aparcament

Camí a dreta

Bifurcació Esquerra

Desviament cap a l'esquerra

Atenció (Sendera poc definida)

Collet

El Portell

Bifurcació dreta

Grimpada (Pas equipat amb corda)

La Barcina (1354 m)

Restaurant del Port

Refugi Caro (UEC)

• etalso Sep 2, 2019

Ruta muy bonita pero mal indicada