Uploaded January 6, 2019

Recorded January 2019

1.6
3.2

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

ACCÉS:
Des de Roquetes agafem la TV-3422 que ens duu a Alfara de Carles I a uns 3 km abans d'arribar-hi ens desviem cap a l'esquerra per la carretera del Toscar. La seguim fins arribar a la Font dels Xorros i deixem aquí el cotxe.

DESCRIPCIÓ:
Interessant excursió circular per anar a veure les Gúbies de Vallfiguera.
Sortim de l'Ermita de Santa Magdalena a la que hi accedim per una pista que ve de Alfara de Carles. El entorn de l'ermita es fantàstic: aigua. arbres gegantins en mig d'un silenci absolut. Comencem la caminada pel GR-171 que encara el trobem empedrat en alguns dels seus trams amb un pendent molt fort fins arribar al Coll de la Vallfiguera. prop del coll trobem una fita que ens indica el Bassis de la Solana on hi trobem aigua. Ara el camí planeja més o menys en aquest tram del barranc de la Vallfiguera. el creuem i ens desviem uns metres per anar als Bassís de la Vallfiguera, desfem camí i continuem pel GR uns metres fins arribar a una cruilla per agafar un corriol que ens duu a la llera del barranc en forta baixada pel Baixador de les Gubies (Tram perillos i vertical ) arribém al Plà dels Llarers a l'entrada del barranc, el remontem i conemcem a trobar grans blocs de pedres que ens obliguen a anar grimpant per avançar. Ja estem a l'entrada. El terra és sorrenc, arenós. Amb les mans podem tocar ambdues parets de les Gúbies. Avancem d'aquesta manera ben bé uns 300 m. fins arribar a una mena de pou d'aigua que està equipat amb unes cordes laterals per poder arribar al extrem practicable de les Gúbies. El camí de sortida està ben clar. s'ha de tirar enrera fins el Plà dels Llarers. Aquí agafem un sender ben indicat que va a voltes per dintre del barranc. Ara ja deixem el Barranc de Vallfiguera i passem pel Plà de l'Estremera, on desprès de passar la font i escurcem bastant el recorregut desviant-nos del camí per una tartera que ens porta al Coll del Dit per passar directament al Barranc de la Conca i des d'aqui en una curta i suau baixada arribem als cotxes.

VALORACIÓ:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Ruta moderada pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir-la, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacions.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.

ATENCIÓ:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.

Dreta Seguir GR

Bassís de la Vallfiguera

Barranc de la Vallfiguera

Esquerra (Deixem GR)

Esquerra (Dreta al Caragol)