Uploaded January 5, 2015

Recorded January 2015

0.6
1.2

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

ACCÉS:
Des de la Sénia per la TV-3421. direcció Mas de Barberans i a uns 3 km abans d'arribar, trobareu un camí a l'esquerra senyalitzat com a "Camí del Barranc de la Galera i la Vall". Preneu aquest camí i a uns 6 km més amunt trobareu una bifurcació amb un altre senyal indicant "Àrea de lleure de la Vall" a l'esquerra. NO prengueu aquesta desviació, seguiu recte ascendint per la pista, ja que el vostre destí està a 1'5 km.mes amunt, a la cruïlla de camins entre la pista a Casetes Velles i la pista al Coll de Lloret.

DESCRIPCIÓ:
Iniciem la ruta a la cruïlla de camins entre la pista a Casetes Velles i la pista al Coll de Lloret. Potser un punt d'inici de la ruta més lògic sigui l'Àrea de la Vall , sobretot si s'accedeix amb un turisme o amb diversos vehicles
Iniciem la pujada per la pista del Coll de Lloret i no trigarem a veure una senda a dreta. A partir d'aquest moment hem de seguir la pintura vermella .
El tram de cadenes està perfectament equipat i marcat amb la mateixa pintura vermella En arribar a la part alta enllacem amb la senda entre Airosa i Coll de Lloret. Nosaltres anem en direcció al Coll de Lloret però abans d'arribar agafem una senda de baixada poc coneguda i desdibuixada, que després de creuar la pista de Lloret ens porta fins al camí de Casetes Velles a poc més de 200 metres del cotxe.

IMPORTANT:
El Pujador de les Xavetes és una sèrie de passos equipats amb cadenes de dificultat variable encara que no és recomanable per a persones amb vertigen o poc acostumades a progressar en aquest tipus de terreny.

La Canal de l’Escaleta es pedregosa però amb bons agafadors de mans i peus.