September 29, 2012

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Advanced Filters Advanced Filters

near Paúls, Catalunya (España)

Si hacéis esta excursión en el otoño, encontraréis una vegetación exuberante, llena de olores a flores y aromáticas. Es un itinerario sencillo pero despampanante, que discurre al principio por la vertiente suave y mediterránea de Els Ports y que de repente cambia a la vertiente casi pirenaica con impresionantes bosques de pino rojo y pino negro e imponentes paredes rocosas en donde encontraremos la fuente de la Vall de l’Infern.

Recorrido: Font Nova-Planas de la Rambla-Vall de l’Infern-fuente de la Vall de l’Infern-plana de la Coscoja-moleta de Alfara-coll de l’Avenquet-refugio de la Font Nova-Font Nova.

Distancia: 6,5 km. Tiempo: unas 3hrs. Desnivel: 400m. Dificultad: baja. Puntos de agua: la Font Nova y la fuente de la Vall de l’Infern.

Acceso: Desde Tortosa, dirección Roquetes. Tomad la T-3422 dirección Els Reguers (5,5km). Continuad por la misma vía hasta el canal Xerta-Sénia, 1,9 km pasado Els Reguers. Tomad el camino que va paralelo al canal hasta el final del segundo viaducto (el más largo). Cruzad a la parte izquierda y seguid por el camino de tierra unos 70 m. Encontraréis entonces la señal indicando la Font Nova.

Fountain

Font Nova

• Photo of Font Nova

Bifurcación Moleta de Alfara-Coll de l'Avenquet-Refugi de la Font Nova

• Photo of Bifurcación Moleta de Alfara-Coll de l'Avenquet-Refugi de la Font Nova

Moleta de Alfara

• Photo of Coll de l'Avenquet

• Photo of cortomaltess

cortomaltess Oct 26, 2014

Ruta interesant per a fer ,inclus amb nens , jo le feta amb el meus fills de 5 i 7 anys.Sense arrivar a la mola esclar.

Ruta interesant per a fer ,inclus amb nens , jo le feta amb el meus fills de 5 i 7 anys.Sense arrivar a la Mola, esclar.Durada: 2h30m.

• Photo of bodhisatva70

bodhisatva70 Mar 22, 2016

Escursió feta amb nens lo mes petit de 9 anys, acostumats a fer sendera.

Una ruta ja feta en alstres anys pero afegint la moleta com a punt culminat. Recomanable

• LnDeViro Jul 23, 2019

Superbe balade. Paysages variés et magnifiques ! A recommander. Rando de 4h

• Photo of Sergi Valles Santos

Sergi Valles Santos Sep 18, 2020

Molt bona ruta! Bon paisatge i molt bones vistes!

• Photo of IMMA - SOC NATURA

IMMA - SOC NATURA Jun 2, 2022

Ruta molt agradable, tota per senders de bon fer, però alguns amb pedra. Per arribar al punt d’inici hem seguit l’opció B per asfalt (no és l’opció descrita en aquest track, per pistes de terra) que el mateix autor proposa en altres excursions que també comencen a la Font Nova. M’ha encantat la Vall de l’Infern, amb vistes espectaculars dels Ports i interessant flora (curraià vermell, digitalis obscura...). Arribant a la Moleta, ens ha regalat impressionants vistes en direcció al mar: serra de Montsià, serra de Cardó, el riu Ebre i el Delta, i tota la plana i els seus poblets (Benifallet...). Nosaltres hem allargat l’excursió pujant al cim de la Coscollosa, on hi havia una plaga d'escarabats voladors. Durant l’excursió hem albirat Paüls i Alfara de Carles, que després de l’excursió hem anat a visitar. Per cert, recomano el forn Cal Portal, de Paüls, on ens han ensenyat el forn de llenya on estaven coent els pastissets de cabell d’àngel (boníssims). Moltes gràcies per compartir aquesta excursió, gràcies a la qual hem conegut un racó més d’aquest fantàstic parc natural dels Ports.