Uploaded December 7, 2017

Recorded December 2017

1.3
2.7

near Alfara de Carles, Catalunya (España)

Atractiva, variada, preciosa i espectacular ruta circular que comença des de la zona del Mascar i que ascendeix al cim de la Barcina, un dels pics més alts d'aquest massís i de tota la província de Tarragona amb 1345 mts d'altitud.
Comencem a caminar per carretera i a uns 300 mts ens desviem a l'esquerra per agafar un sender que va en paral·lel fins a arribar al Portell on vam iniciar una curta però exigent pujada amb alguna grimpada fins arribar a una bifurcació i agafar-la cap a l'esquerra i que ens porta al Pas de la Barcina (pas equipat amb cordes), continuem i a uns 800 mts arribem a un mirador, aqui fem una parada per contemplar les excel·lents vistes que hi ha de la Vall del Pastor i de Farrubio, a partir d'aquest punt el camí és perdedor i en el qual a banda de la dificultat de no perdre la traça, passem per trams molt aeris i per una canal (Canal de la Maçanera) fins arribar a la Serra de Roquer on enllacem amb un sender marcat amb pintura vermella que ens porta al cim de la Barcina, amb immillorables vistes cap al Delta de l'Ebre, aqui descansem uns instants i seguim pel sender que va en direcció del Coll del Vicari, el qual abandonem al cap d'1 km. per passar per la Mola del Boix crestejant, ara ja només ens queda el descens cap a l'inici de ruta qu'el fem per una sendera amb marques vermelles i que va esquivant la carretera fins al inici de ruta.

IMPORTANT:
-No és un itinerari fàcil. amb trams de grimpada sols aptes per a gent habituada a grimpar i als terrenys exposats. requereix atenció, saber-se moure per terreny agrest fora de camí definit i cercar els millors passos.
Evitar de fer aquest itinerari amb pluja, hi han trams i passos complicats que en sec són fàcilment superables però en mullat poden ser molt relliscosos i perillosos, fins i tot puntualment es poden tornar intransitables.

VALORACIÓ:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Ruta dificil pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir-la, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacions.
Es recomana seguir la ruta amb GPS i saber orientar-se a la muntanya o anar acompanyat de algú que conegui molt be la zona.