Uploaded January 11, 2020

Recorded December 2019

1.1
2.2

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Bonica i tranquil·la ruta de baixa dificultat per la capçalera del Barranc del Regatxol, fent un recorregut molt còmode, combinant pistes forestals i senders senyalitzats amb uns altres en els quals que haurem d'anar seguint les fites però sense cap complicació.
Com a punts interessants d'aquest recorregut tenim el curiós refugi de pastors construït aprofitant una cova.
La Font de Cova Avellanes, on podrem observar la Pinguicula dertosensis, també coneguda com a "viola o violeta d'aigua", és una planta carnívora que es troba en alguns racons dels Ports, teniu cura amb ella, ja que és una espècie protegida.
També destaquem entre d'altres la Casa Forestal de Cova Avellanes i la recentment recuperada sendera que parteix de mig camí de l'ascensió al Marturi i enllaça amb la pista de Fredes a Caro, gairebé selvàtica i molt bonica.

Diuen que una imatge val més que mil paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. i per que donen una bona primera visió dels llocs.

Aproximació:
Des de Roquetes preneu la TV-3422 en direcció als Reguers i uns 2 km després de deixar Roquetes, preneu la desviació a l'esquerra indicat amb un senyal que dirigeix ​​al Mont Caro, seguir-la fins a la zona urbanitzada del Mascar i continueu recte per la carretera en direcció a Fredes fins arribar a la bifurcació entre la pista a Fredes i a l'Ermita de Santa Maria dels Ports, preneu per la dreta aquesta segona opció. Al proper encreuament torneu a prendre la pista de l'esquerra cap a l'ermita i als pocs metres trobareu una amplia esplanada on podeu deixar el vehicle.

Important:
Caminar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.
En qualsevol cas, l'autor no es fa responsable i declina tota responsabilitat en cas d'accident.

Aparcament

Ermita de la Mare de Déu del Mascar

Camí antic del Regatxol

Pla d'Abària

Bif. al refugi

Refugi de pastors

Barranc del Regatxol (Deixar pista)

Foradada

Seguir fites

Pista Fredes-Caro (Esquerra)

Aparcament Cova Avellanes

Font de Cova Avellanes

Portell

Esquerra (Deixar el sender als Bassis)

Pista Fredes-Caro (Recte)

Casa forestal de Cova Avellanes

Seguir corriol cap a l'Estació Metereològica

Estació Metereològica

Barranc del Regatxol (Dreta)