Uploaded February 23, 2019

Recorded January 2017

2.1
4.1

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Al terme de La Sénia, al vessant més càlid i assolellat resta oblidada aquesta vall, que els homes i els incendis van desforestar salvatgement. Ara, ja recuperada la vegetació, resta totalment oblidada, els camins es perden confosos en la malesa i les singulars fonts resten solitàries. Però quan ens anem endinsant, una vegada traspassada la penya de la Gotellera encara trobarem rodals on el foc no hi va entrar, i aleshores un dens bosc de carrasca, boix i pi negre cobreix indrets que tenen una aparença selvàtica. Altres racons, sobretot d´ombria que van ser devastats pel foc ja mostren un estat de recuperació avançat, on les carrasques rebroten des de les soques i ja tenen un port arbustiu, els pins tornen a ocupar el seu lloc, i és que el Massís del Ports té la virtut de sorprendre't a cada pas.

ACCÉS:
Des de la Sénia per la TV-3421, en direcció Mas de Barberans i mes o menys al quilòmetre 7 trobareu un camí a l'esquerra. Preneu aquest camí i el seguiu fins arribar a l'alçada d'una petita cisterna i una bassa contra incendis amb un petit espai en el qual aparcar el vehicle.

DESCRIPCIÓ:
Des de la cisterna retrocedim per la pista fins a les ruïnes del Corral de Frederic Pla, des d'on parteix una pista que baixa al barranc de Valldebous. Un cop al fons del barranc, ascendim per la falda de la Gotellera fins al Pla dels Femers, on cal estar atents a una bifurcació, que l'agafem a la dreta per una senda marcada amb una petita fita i que per sota dels Cingles d'Izquierdo anirem recorrent els barrancs de la Gloriosa, del Racó Groc i de la Maçanera, lloc on trobem la Font de la Maçanera presidida per una Barraca-Cova que utilitzaven antigament els pastors, des de aqui són Impressionants les vistes de les Falconeres i de la Portella de l'Aragall.
Continuant el recorregut en descens s'arribem a la Font del Romiguer, moment en el qual es pren un camí en direcció als Morrals que s'alcen imponents davant nostre. Una senda ben marcada i de matoll baix és la tònica en els pròxims quilometres fins a la Font de Pinell. El proper tram ens puja de forma còmoda a l'impressionant Coll del Pinell, un lloc amb magnífiques vistes, perfecte per fer una parada i gaudir de l'entorn, des d'aquí tambè podem acostar-nos a la propera Mola d'en Porta.
A partir d'aquest punt tot el trajecte és en descens, per una còmoda senda i travessant algun bancal fins al Corral d'en Julià i en escassos 100 metres arribem al lloc d'estacionament.

VALORACIÓ:
Molt bones vistes durant tot el transcurs de la ruta.
Recorregut entretingut, sense passos tècnics. moderat per la distància
És un recorregut amb molts de canvis de traçat, amb algun tram on el sender no és del tot clar, de manera que cal estar molt pendents.
És aconsellable seguir la ruta amb GPS o anar acompanyat d'algu que es conegui la zona.

IMPORTANT:
Caminar per les muntanyes pot ser una activitat perillosa segons el perfil de la ruta, és aconsellable tenir un mínim de formació, experiència i saber planificar l'activitat abans de sortir.
Cadascú és responsable de les seves decisions, les seves accions i la seva seguretat.
Aquest itinerari es proporciona només amb fins informatius i no implica de cap manera la responsabilitat de l'autor.
En qualsevol cas, l'autor no es fa responsable i declina tota responsabilitat en cas d'accident.

Aparcament (La Cisterneta)

Cruilla (Dreta)

Desviament cap a la Dreta

Bif. al Pallerols

Desviament cap a l'esquerra

Racó Groc

Esquerra (Camí del Racó Groc)