Uploaded July 28, 2020

Recorded July 2020

1.3
2.6

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Els Ports són com un parc d'atraccions per als que ens agrada caminar pels llocs solitaris i feréstecs, amb multitud d'alternatives per fer rutes, aquest cop us proposo una volta pel Barranc de Lloret visitant llocs tan interessants com la Cova Pintada, el Pas del Julivert, el Racó del Moro i el Faixó de la Serp entre d'altres i en els quals, els adjectius per descriure aquesta ruta són: intensa, salvatge, aventurera, exigent i bellíssima ...

Aproximació:
Des de La Sénia per la TV-3421 direcció a Roquetes i passat el Mas de Barberans trobem un trencall a ma esquerra amb un indicador que hi diu "Barranc de Lloret". Nosaltres el prenem i seguint sempre el camí principal, arribem a un punt on el camí s'eixampla força i es divideix en dos. El de l'esquerra queda barrat per una tanca i el de la dreta finalitza en 200 metres, així que aparquem en aquesta zona a tocar del riu.

Itinerari:
Sortim del aparcament i aviat arribem a un trencall amb un pont sobre el barranc de Lloret, per anar a la Cova Pintada ens desviem a la dreta, passem el pont i remuntem per la vall del barranc de la Cova Pintada, passem per la font de la Costa dels Dolors i arribem al magnific escenari de la Cova Pintada, desprès de gaudir d'aquest racó desfem el camí uns metres i ens enfilem al la part superior del barranc, baixem a la llera per una pedrera i el creuem per dirigir-nos i remuntar la Canal de l'Ombria, en arribar a la part alta de la canal passem a l'altra banda de la vall per un forat- finestra, es a partir d'aquest punt on s'ens gira feina. el camí desapareix i més aviat anem camp a través, encara que hi anem trobant alguna fita que vam posar en anteriors ocasions i algun rastre que ajuden a anar progressant.
Aquest tram ens ofereix un vistes espectaculars sobre Lloret, l'Airosa, la Roca Xapada i també sobre el Racó del Moro, tot a vista d'ocell, passem per unà petita balma on fem un petit descans abans de continuar a la reserca del Pas del Julivert, l'entorn no pot se més ferèstec i anem seguint el camí molts cops per intuició, ja que és pràcticament camp a través i es té la sensació d'estar perdut fins a trobar la esquerda d'entrada d'aquest enginyós pas que creua tota la punta de cingle i ens situa a l'altre costat, el qual un cop superat , un difuminat corriol ens deixa al llit del barranc de Lloret, a pocs metres dels Bufadors, on de sota unes roques brolla l'aigua. seguim i continuem paral·lels al barranc fins arribar al Racó del Moro, un altre dels bonics racons que tenim als Ports, després de gaudir d'aquest entorn desfem camí uns metres i busquem cap a l'esquerra l'entrador del Faixó de la Serp, a partir d'aqui només cal seguir les marques de pintura vermella i començem a fer els trams equipats amb cadenes aéris i molt perillosos fins arribar al Barranc de Lloret fent alguna grimpada i passant per alguna canal .En arribar al fons del barranc s'han de deixar les marques vermelles i creuar-ho combinant trams de sendera perdedora i camp a travers fins arribar a la Font del Mas de Paraigues i des de aqui seguir pujant buscant els millors passos fins al Coll Ventos, ara el camí es facil fins arribar al lloc de sortida.

Valoració:
No és una ruta per fer-la qualsevol, ni sol. És una ruta dura i exigent. Cal estar preparats molt bé físicament, i sobretot mentalment, ja que gran part de la ruta no està senyalitzada i cal estar molt atents als punts de referencia i a les escases fites, aquestes seran la nostra principal referència en aquest tram, ja que el GPS pot perdre el senyal per l'escarpada orografia dels barrancs i els murs rocosos que es troben en ell, amb la qual cosa, hem d'estar ben preparats per a aquests moments crítics i no perdre la calma, on a més hi ha passos molt atrevits i compromesos que haurem de salvar per continuar.
És una ruta on no ens podem dormir en els llorers, i sempre amb els cinc sentits, i un mes d'orientació.
És una ruta per muntanyencs que vulguin viure una veritable aventura salvatge als Ports.
Si estàs preparat endavant.

Observacions:
El temps emprat per aquesta ruta és d'unes 7 hores a un ritme tranquil.
Ruta catalogada de dificil pel tipus de terreny i per la dificultat de seguir la ruta, ja que a gran part de la ruta no hi han senyalitzacions.

Important:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.

Enllaços d'altres rutes nostres per aquesta zona.

Parking

Aparcament

Bridge

Pontet

Indicador direccions

Font de la Costa dels Dolors

Cova Pintada

Cruilla (Anada i tornada a la cova)

Canal de pujada

Brutal!!!

• Photo of NARAYAN

NARAYAN Aug 1, 2020

Heu podat la baixada de lo Julivert?