Uploaded December 29, 2018

Recorded December 2018

0.9
1.8

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Intensa, salvatge, aventurera, exigent, bellíssima ... són alguns dels adjectius apropiats per descriure aquesta ruta.

Aproximació:
Des de La Sénia per la TV-3421 direcció a Roquetes i passat el Mas de Barberans trobem un trencall a ma esquerra amb un indicador que hi diu "Barranc de Lloret". Nosaltres el prenem i seguint sempre el camí principal, arribem a un punt on el camí s'eixampla força i es divideix en dos. El de l'esquerra queda barrat per una tanca i el de la dreta finalitza en 200 metres, així que aparquem en aquesta zona a tocar del riu.

Itinerari:
Sortim de l'aparcament i aviat arribem a un trencall amb un pont sobre el barranc de Lloret. Per anar a la Cova Pintada ens desviem a la dreta, passem el pont i remuntem per la vall del barranc de la Cova Pintada. Passem prop de la font de la Costa dels Dolors i arribem al magnific escenari de la Cova Pintada, Desprès de gaudir d'aquest racó desfem el camí uns metres i ens enfilem al la part superior del barranc, baixem a la llera per una pedrera i el creuem per dirigir-nos a la Canal de l'Ombria, per on accedim al Coll de Morralets, des d'aqui ja fem el retorn al punt de partida per la sendera del Barranc del Pegunter en el qual ens anem trobant al nostre pas el Escarrisso de Borosa i la tartera del la Figuera del Pegunter i ja prop del final els Bufadors de Lloret.

Valoració:
No és una ruta per fer-la qualsevol, ni sol. És una ruta dura i exigent. Cal estar preparats molt bé físicament, i sobretot mentalment, ja que la entre la Cova Pintada i el Coll de Morralets la ruta no està molt senyalitzada i cal estar molt atents als punts, senyals vermelles i fites.
Aquests seran la nostra principal referència en aquest tram, ja que el GPS pot perdre el senyal per l'escarpada orografia dels barrancs i els murs rocosos que es troben en ell. Amb la qual cosa, hem d'estar ben preparats mentalment per a aquests moments crítics i no perdre la calma, on a més hi ha passos molt atrevits i compromesos que haurem de salvar per continuar. És una ruta on no ens podem dormir en els llorers, i sempre amb els cinc sentits, i un mes d'orientació a la muntanya. És una ruta per muntanyencs que vulguin viure una veritable aventura salvatge. Si estàs preparat endavant.

Important:
Qualsevol que faci ús i seguiment total o parcial d'aquest track i de la seva informació addicional, assumeix la plena responsabilitat davant els riscos propis de la pràctica de l'activitat, ja que aquesta informació té únicament caràcter orientatiu.