Uploaded July 16, 2019

Recorded July 2019

2.4
4.8

near Les Angles, Occitanie (France)

Preciosa caminada als cims del dos Peric (Puig Peric i Petit Peric), amb sortida des del final de la pista que surt del capdamunt de l’estació d’esquí de les Angles, on hi ha un clar on es poden aparcar be els cotxes i al costat del qual hi ha un tub del que mena una gran quantitat d’aigua, anomenada font Grossa.

Hem seguit el camí, pujant pel costat de l’estany de la Balmeta fins a la cabana del mateix nom, on hem seguit el camí GR PTCA, fins a l’estany de l’Ànec, on l’hem deixat per pujar primer a l’estany de l’Herba i un petit estanyol, des del que hem encarat la pujada cap al cim del Petit Peric.

Desprès de contemplar les bones vistes i anar a la dreta per veure pel damunt, la zona dels estanys de Camporells, davallem fins al coll i encarem la pujada al Puig Peric, amb algun tram força dret, amb moltes pedres i on pot ser necessari l’ajut de les mans, però sense cap tipus de complicació, fins que arribem a dalt del cim.

Les vistes des del cim, són realment superbes, ja que en un dia clar es poden divisar multitud de cims i estanys, Carlit, Puig de la Portella Gran, Grava, Coma d’Or, Roc Blanc, Roc de Madres, Cambre d’Ase, Canigó, cims de l'Olla de Núria, Tosa, etc i una multitud d’estanys, entreels quals hi ha, les Bolloses, Camporells, Matamala, Grava, Blau, etc.

Comencem la tornada, davallant primer al coll entre els cims i tot seguit baixem creuant la coma de la Llosa, seguint el rec del Puig Peric, passant pel costat d’un petit estanyol i sense camí evident però sempre per zona herbada i sense complicacions, passem pel costat d’un bosc d’avets completament morts i tot seguit arribem a la cabana de la Balmeta, des d’on retornem al punt de sortida seguint el mateix camí que a l’anada.