Uploaded December 12, 2017

Recorded December 2017

2.1
4.2

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Volta circular que comencem deixant el nostre vehicle a l'entrada d'Els Hostalets d'en Bas. Caminem fins l'església i girem a l'esquerra per dirigir-nos per la carretera de la parcelària a trobar l'inici del Camí Ral de Vic a Olot, fixant-nos que a la nostra dreta sobresurt una masia realment bonica i característica amb les seves arcades de doble pis: La Clapera. Seguint per la carretera i després d'un revolt, trobem les marques grogues que ens acompanyaran tot el camí. Ara deixem la carretera seguint el camí fins a sortir davant del Molí Vell, travessem el torrent (inicis del Fluvià), i enfilem la pista fins una casa de turisme rural, L'Esquirol" passada la qual trobem el trencant a la dreta del Camí Ral de Vic. Des d'aquí fins arribar a la casa del Grau, Hostal del Grau, actualment una finca privada, passem pel Pixador dels Matxos, la Font de les Marrades i fem una petita desviació per arribar-nos fins la Mina dels Bandolers.
Passat l'Hostal del Grau, seguim les marques grogues que baixant cap el Torrent del Grau i deixant a l'esquerra el camí que porta fins el Pont de l'Hostalot. Travessem el Torrent del Grau i seguint el camí i les marques arribem a la Roureda de Pujolriu que travessem completament i deixant el cingle a la nostra dreta, seguim les marques per arribar a la pista de Falgars per La Portallera. Hem seguit el Camí de la Portallera.
Arribem a Falgars, on hi trobem primer l'edifici de l'antiga escola gràcies al qual aquest lloc encara és públic i l'església de Sant Pere de Falgars.
Continuem caminant per la pista i deixem a la dreta la pista de ciment que puja dels Hostalets per continuar per la pista de terra que ens dirigeix cap a Sant Miquel de Castelló que, des de Falgars, ja veiem a l'horitzó. Després de la casa en restauració (des de fa anys), de Can Pibernat, trobem el corriol que puja fins a Sant Miquel, amb precioses vistes fins i tot quan el temps no acompanya gaire.
Des de Sant Miquel, reculem fins El Portell, travessem l'estret entre les roques i trobem un encreuament (rètols): prenem el camí de la dreta que baixa molt dret i en uns 45 minuts ens torna fins Els Hostalets on tenim el nostre vehicle.
Temps efectiu: 4h. 10'
Els_Hostalets_d'en_Bas

• Photo of Manel_49

Manel_49 Dec 18, 2017

Sortida molt interessant amb punts singulars: Les Marrades, La Cova dels Bandolers,L'Hostal del Grau. Vistes excepcionals. Molt Recomenable. Salut i Cames!

• Photo of RIANEL

RIANEL Dec 19, 2017

Moltes gràcies per la teva valoració Manel_49. Nosaltres també la considerem una ruta molt bonica, amb un recorregut variat i unes vistes fantàstiques.
    Gràcies novament i bones caminades!

• Photo of Alfons Tauler

Alfons Tauler Dec 21, 2017

Ahir varem fer aquesta ruta. Fa temps havíem fet el tram del camí ral d'Olot a Vic (de baixada) com a part d'una altre ruta, però ens havíem "saltat" la Mina dels Bandolers, una agradable i espectacular sorpresa.
    Tot el tram de la part alta del recorregut (Roureda .. , La Portarella, Falgars) és d'una gran bellesa culminada amb l'espectacular vista sobre la Vall d'en Bas des de l'ermita de Sant Miquel.
    La baixada amb massa pendent i pedres pels que ja tenim una edat. Però rés més que una mica de mal al genoll esquerra, que ja havia desaparegut en arribar a casa.
    Resum dels quatre de la colla: ruta totalment recomanada !!

• Photo of RIANEL

RIANEL Dec 21, 2017

Moltes gràcies Alfons, tan pels comentaris com per la valoració. Celebrem que t'hagi agradat perquè a nosaltres també ens agrada molt aquesta ruta que presenta uns paisatges i colors molt diferents segons l' època de l'any. Per això intentem sempre fer-la en més d'una ocasió i veure com canvien els colors i les llums.
    Esperem que en alguna ocasió podrem fer una sortida plegats. Estem a la teva disposició.
    Molt bones festes i felices caminades!