Uploaded April 6, 2017

Recorded April 2017

1.1
2.2

near els Hostalets d'en Bas, Catalunya (España)

Ruta curta però agraïda, que comencem delxant els cotxes al Molí Vell dels Hostalets de'n Bas (Desviament dreta al començament de la ctra. que va cap al Far, per Coll de Condreu). Seguim pista, i poc abans d'arribar al Bertrans tombem a l'esquerra per agafar corriol que ens portrà fins la font de les Fogoses, on trobem una taula rodona de pedra. Continuem pels vorals del torrent (I a voltes pel seu curs), i ens anem entretenint en cada un dels gorgs i cascades (Gorg de l'Ansat, Gorg dels Cristians, Salt de l'Olla), i un cop hem superat la part alta del salt, el camí ens porta fins el mirador del Pedró. Esmorzem, i després continuem per corriols envoltats de vegetació, fins arribar al Salt de l'hostalot, darrer contacte amb el torrent, ja que el camí continua fins arribar a la font de les Marrades. Des d'aquí ja podriem fer la tornada pel camí Ral que, pasant pel Pixador dels Matxos ens portaria fins a la casa rural de l'Esquirol,i a 300 mts ja tornem a ser al Molí Vell.
Però el que fem, per allargar un xic la caminada és, des de la font del les Marrades, pujar per les marrades del Grau, fins l'Hostal del Grau, i de retorn ens desviem per camí indicat fins la cova del bandolers. Es tracta d'una esquerda d'uns 60 mts de llarg, amb una fondària d'uns 4 mts en el seu punt més alt, on es diu que s'amagaven els bandolers de camí ral, cobrint l'esquerda amb brancatge, cosa que els feia practicament introbables. A l'inici de la cova superem tanca de filferro per agafar corriol en lleugera pujada, que ens porta fins al Cingle del Grau, on mig amagat a l'esquerra hi ha un petit mirador que ens ofereix magnífica vista de la vall, així com la Tossa de Pujolriu i altres muntanyes de la carena. Tot seguit tornem a la cova, dés d'on reculem fins al Camí Ral, per baixar, ara sí, fins al Molí Vell. Final de la ruta.
Es tracta d'una ruta fàcil, només complicada si el terra està mullat, ja que hi ha un parell de pujades curtes però en forta pendent, i podríen relliscar.

Hora Inici: 04/06/2017 08:51
Hora Fi: 04/06/2017 13:06
Distància recorreguda: 7,1 km (04:14)
Temps en moviment: 02:30
Pèrdua d'altitud: -445 m
Temps d'Ascens: 02:33
Temps de Descens: 01:30

El Molí Vell dels Hostalets.

Esquerra.

Taula pedra rodona.

Dreta.

Cascada.

Gorg

Corriol dreta.

Dalt del salt. Travessem el torrent.

Dreta.

Mirador.

Darrer saltant (Salt de l'Hostalot).

Pujada a la dreta.

La font de les Marrades.

Camí ral de Vic a Olot.

L'Hostal del Grau.

La cova dels Bandolers.

Cingle del Grau. Mirador.

A la cova dels Bandolers.

El pixador dels matxos.

L'Esquirol.

El Molí Vell d'Hostalets..

Nom: Segment 1

Hora Inici: 04/06/2017 08:51
Hora Fi: 04/06/2017 13:06
Distància recorreguda: 7,1km (04:14)