Moving time  3 hours 18 minutes

Recorded March 2019

2.5
5.0

near Requesens, Catalunya (España)

Ruta de pujada al Puig Neulós des de l 'aparcament de Requesens.-

Requesens es troba a prop de la població de Cantallops, al est de la Jonquera i molt a prop del Castell del mateix nom.

Per accedir al aparcament esmentat, seguint la pista que surt de Cantallops, en bon estat, cal obrir una porta metálica, que ens barra el pas, no estant la circulació prohibida , es pot passar i deixar novament tancada.

A tocar el punt de sortida, veiem una antic forn de rajols i teules, en bon estat de conservació, La Teuleria de Requessens.

Amb dues boques d'entrada es força curiós de veure com s'ho feien per coure rajols.

A tocar el punt de sortida, a traves de una pista que esta barrada al cotxes, comencem a pujar, direcció nord, de suau pendent i constant pujada, estem dintre l'antic camí de pujada al Puig Neulos .Al arribar un quilòmetre mes amunt al puig Hort dels Lliris, ens desviem cap a l'esquerra direcció oest, seguint la mateixa pista en força bon estat.

Trobem algun salt d'aigua tot i la sequera, com la Jaça dels Porquers.

Seguim pujant.

Busquem un lloc arresarat per esmorzar, el vent segons a on, molesta una mica i volem sol sense vent.

Ara, despres d'esmorzar, ens anem desviant cap a l'est, passem el Roc de les Cabres, Roc de la Coma, i arribem a un desviament per anar a la Font d'en Ricard, que aprofitem per visitar-la.

Ben cuidada , val la pena de ser visitada.

Seguim pujant, una mica en ziga zaga, però sempre pujant, deixem el camí del Pou del Glaç per anar-hi quant baixem i, veiem més amunt les torres de comunicacions del Puig Neulós, sembla que són a prop... Però no i són tan, caldrà pujar encara una mica més...
Travessem com podem la tanca de punxes i ens situem al costat francesa, a punt de coronar el cim.

Aquí a dalt, podem gaudir d'unes precioses vistes de tota la plana de l'Empordà, del Rosselló frances, el Canigó, Pirineus, més lluny Leucate, etcètera.

Fetes las fotografies de rigor, anem per baixar i ho farem pel mateix camí d'anada.

Tenim el temps just, ja que hem encarregat el dinar al restaurant Can Tomàs de Cantallops i falten no més dues hores per l'hora que varem quedar.

Baixem així una mica lleugers, parant no mes al Pou de Neu o Pou del Glaç, ja que veritablement val la pena de visitar-lo.

No n'havia vist mai cap de tan complet ni tan ben conservat.

Si pot accedir fàcilment per una petita entrada, a la que segueix un túnel d'uns cinc metres, i ja trobes el pou. D'unes proporcions molt grans, fa molt de goig.

Deixem el Pou i seguim baixant, sense entretenir-nos gaire. Arribem al punt de sortida una hora i mitja després.

D'aquí agafem els cotxes i en mig d'una bona polseguera anem baixant per la pista fins la plaça del poble de Cantallops, on tenim reservada la taula i on donem per acabada l'excursió.

Una sortida molt interessant, al Puig més alt de l 'Empordà, on hem pogut gaudir d'unes vistes excel·lents, amb bona companya.

Per repetir-ho.

Correc de la Font de la Primavera

Font dels Arcaides

Provisioning

Esmorzant a peu del camí