Uploaded June 22, 2016

Recorded June 2016

0.9
1.8

near Santa Maria de Besora, Catalunya (España)

Avui hem fet la Ruta de Totnatura "150403 Els Bufadors de Beví"
Hem començat la Ruta en el Coll de Beví on hem arribat des de l'Autovia C-17 sortida 81 (Sant Quirze de Besora), després de creuar el poble hem agafat la BV-5227 direcció a VIDRÀ fins a Santa Mª de Besora, on a la sortida del poble hem agafat a la esquerra un camí estret i asfaltat "Camí de Ripoll o Camí de Llaés" que ens portarà a la punta de sortida el Coll de Beví, on hem deixat el cotxe en l'espai que hi ha per uns 5 o 6 cotxes. Comencem la Ruta seguint el senyal de fusta "Els Bufadors" i a pocs metres trobem la primera bifurcació agafem el camí de l'esquerra que ens porta per la carena, poden anant veient el seu entorn i una mica llunya Montserrat, Els Pirineus, El Puigmal, Collsacabra ....., en la segona bifurcació agafem el camí de la dreta que segons Totnatura és més planer.
En arribar a la Gran Canal comença un entorn de gran bellesa i misteriosament, formant un microclima on es pot arribar a apreciar la condensació de petites gotes d'aigua i la fredor del vent que bufa entre les grans roques i la vegetació de grans dimensions, podem anant veien diferents bufadors i Avenc
Una vegada passats els Bufadors arribem a un camí que agafarem a l'esquerra, hi ha una indicació en un arbre que senyala el camí que venim "Els Bufadors" indicació pels que fan la Ruta al revés.
Seguim el camí i arribem a una cruïlla on s'indica que l'Ermita de Moi està a 1,6 Km, nosaltres no hi anirem, així és que continuarem la pista que ens portarà a la carretera asfaltada que va a LLaés, es pot agafar un corriol (drecera) que hi ha i ens puja a la carretera evita'n així de fer com nosaltres tota la volta.
Ruta indicada com a Moderat, ja que en alguns llocs cal grimpar una mica i en cas de ploure o haver plogut les roques estan molt relliscoses.

• Photo of Josepavalon

Josepavalon Aug 6, 2018

Ruta de gran belleza. Bien comentada y facil de seguir. Una recomendacion, cuidado con las vacas en la vuelta...

• Photo of judest15

judest15 Aug 8, 2018

Hola Josepavalon
    Gracias por tu comentario i valoración de la Ruta.
    No recuerdo haber visto vacas, tendré en cuenta tu recomendación