Uploaded August 2, 2019

Recorded July 2019

2.6
5.2

near Sant Tomàs de Balaguer, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Els Banys de Sant Tomàs (Conflent, Catalunya Nord).

Anirem pel camí (pal indicatiu i senyalització de pintura groga) que surt tot pujant per la cara nord-est dels Banys de Sant Tomàs i que va a Fontpedrosa fins trobar una primera cruïlla (pal indicatiu). En aquest punt deixarem el camí de Fontpedrosa i agafarem el que puja en direcció nord-oest a Prats Balaguer (pintura groga). És un camí dels de tota la vida que en cara conserva gran part del seu empedrat.
En arribar al poble de Prats Balaguer, anirem per la carretera tot baixant fins trobar un revolt on la carretera canvia de sentit nord-est a Nord-oest, per continuar per un camí molt fressat i descarnat que marxa al sud-est a trobar un Rec i una mica més endavant les Aigües Termal de Prats Balaguer.
Un cop gaudit d'aquest espectacle de la Naturalesa tornarem a Prats Balaguer, per agafar una pista que surt del davant de l'església i que seguirem fins al Castell de Prats Balaguer. La baixada la farem per l'antic camí del Castell (encara conserva el seu empedrat) i baixa a trobar el Poble de Prats Balaguer on trobem la Font pública.
Per la cara de Ponent marxa, tot baixant, un carrer que seguirem, fins trobar una cruïlla on seguirem pel camí que baixa pel costat d'uns horts a trobar la Ribera de Riberola. Aquí tenim una pista forestal que seguirem tot baixant, fins arribar al darrera dels Banys de Sant Tomàs on per la cara de Ponent baixa un camí que volta pel darrera de l'edifici a trobar el camí de Planès (cartell indicatiu, pintura groga fins Planès).
Seguirem aquest camí (vent fressat). En la pujada trobarem una primera cruïlla (pal indicatiu). Nosaltres seguirem pel que continua pujant fins trobar una nova cruïlla (pal indicatiu) en el lloc conegut com els Balcons de la Tet.
Continuarem pel camí que marxa tot pujant i que ens portarà a Planes. Visitarem l'església i baixarem a l'Ajuntament on anirem per la carretera (direcció a Llevant) fins a la primera cruïlla, on agafarem el camí (pal indicatiu, pintura groga fins els Banys de Sant Tomàs) que baixa a trobar l'estació del Tren Groc.
Una mica abans d'arribar (pal indicatiu) deixarem el camí de l'estació i agafarem el camí senyalitzat com Randonez avec le Train Jaune que ens portarà de retorn al Banys de Sant Tomàs. A l'anada trobarem vàries cruïlles.
Nosaltres anirem sempre pel camí que marxa més planejant a Llevant fins trobar la cruïlla de l'anada dels Balcons de la Tet on ens retrobem amb el camí de Planès, que ens baixarà al Banys de Sant Tomas.