Uploaded June 17, 2019

Recorded June 2019

1.8
3.5

near El Tarter, Canillo (Andorra)

Ruta circular a peu per la Parròquia de Canillo - Andorra

Sortida i arribada prop del Tarter.

Accés al punt de sortida, des de Canillo i amb direcció al Port d´Envalira, abans d´arribar el Tarter, agafem a l´esquerra pista a Ransol, passem el poble i agafem a la dreta per a continuar direcció a la Vall de Ransol, quan hem fet 1,5 km. agafem pista a la dreta, creuem el riu de La Coma i la seguim fins el final on arribem al punt de sortida de la ruta.

Deixem el cotxe vora la pista i agafem camí marcat que puja pel mig d´una pineda en direcció Llevant, arribem a una cruïlla amb un pal indicador, a la dreta indica a la Roca de l´Home Dret, però nosaltres seguim a l´esquerra per pujar a l´Estanyó del Querol. El camí gira en direcció Nord, trobem una cruïlla, seguim a la dreta, trobem un indicador, a la dreta a La Vall d´Incles i a l´esquerra a la cabana de La Pleta del Querol, passem per la cabana, desprès, tornem a buscar el camí a la Vall d´Incles, en poca estona arribem al bonic estanyó del Querol, des d’aquí podem gaudir de boniques vistes, trobem una altre cruïlla, nosaltres seguim recta, direcció Nord per pujar a les Basses de Les Salamandres, passem per uns aiguamolls i poc desprès per la primera bassa o estanyó, uns metres més amunt trobem la segona bassa, continuem pujant uns metres més girant a Llevant per a baixar uns 100 metres, girem altre cop en direcció Nord i pugem al Estany i el Refugi de la Cabana Sorda tot passant per un petit però bonic salt d´aigua. Retornem un tros el camí per a deixar-lo poc desprès i seguir a l´esquerra, baixem fins a trobar el riu de la Cabana Sorda, seguim direcció Sud-Oest per un bonic camí ben marcat pel mig de la pineda, poc desprès de creuar el torrent de la Font dels Comellassos deixem el camí per seguir un corriol, a la dreta, en mig de prats fins a una casa, aquí enllacem a un camí asfaltat que ens acaba de baixar a la pista de la Vall d´Incles. Seguim a la dreta uns metres la pista asfaltada fins arribar a una cruïlla on hi ha un indicador per anar a la Pedra de l´Home Dret, pugem decididament per una pista asfaltada, passem pel costat d´unes cases, i desprès d´una cruïlla el camí gira a Ponent, creuem el riu del Querol i arribem a la Roca de l´Home Dret, curiosa roca que s´aguanta, no se com, fent equilibris a la gravetat. Continuem pel camí per terreny força planer i creuant una bonica pineda fins arribar a la cruïlla de pujada, uns pocs metres més de baixada i arribem al punt de sortida on acabem aquesta bonica ruta.

Ruta fàcil que passa per camins i algun tram de pista, força ben marcada i sense cap dificultat rellevant.
Aconsello fer aquesta ruta, amb sortida i arribada, des de la pista asfaltada que puja a la Vall d´Incles, ja que si la fem amb el mateix sentit, sentit horari, acabarem la ruta amb baixada i serà quelcom més còmoda.

Interesant ruta que passa per bonics estanys, té boniques vistes a la zona del Cercle de Pesons, al Port d´en Valira, a la Vall d´Incles i a Soldeu i el Tarter, creua bonics boscos de pi i de prats alpí.

Aiguamolls

Basses de les Salamandres 1a.

Basses de les Salamandres 2a.

Cabana Pleta del Querol

Casa

Creuar Riu

Cruïlla

Cruïlla, dreta

Dreta, Indicador

Esquerra

Esquerra, corriol

Esquerra, pujada a l´Estanyó del Querol

Estany de La Cabana Sorda

Salt de la Cabana Sorda

• Photo of joanmanel62

joanmanel62 Sep 1, 2019

Fantàstic, també anàvem amb un gos. Però no varem fer el cim.

• Photo of Terricat

Terricat Sep 1, 2019

M´alegro joanmanel que us hagi agradat aquesta bonica ruta, gracies per la teva valoració.