Moving time  3 hours 48 minutes

Recorded July 2018

1.9
3.9

near Pardines, Catalunya (España)

La ruta d’avui tenia com objectiu fer el Tagà i el Puig Estela. Al final només hem fel el Tagà però hem fet la baixada amb la intenció d’anar al Estela. Al final ho hem deixat estar per una altra ocasió.

Ens apropem a Pardines per la GIV-5262 des de Ribes de Freser i uns 500m abans d’arribar a la vila trobarem una desviació a la dreta per una pista estreta cimentada, el Camí de Vilaró al Pujalt. Seguim aquesta pista fins arribar a Cal Pai, on cal girar a la dreta per continuar l’ascens fins arribar a Cal Sastre on trobarem l’ermita de Santa Magdalena de Puigsac. Aquí deixem el cotxe.

Iniciem la ruta caminant cap amunt, seguin la mateixa pista fins arribar a un creuament, indicat amb cartells, i agafem la pista de la dreta, cap el Tagà. Passarem per una zona d’aparcament on també es pot deixar el cotxe. Continuem la ruta per la pista, sense pèrdua que va pujant de mica en mica. En una estona deixem enrera el bosc i entrem als camps de pastura. haurem d’obrir la porta del cercat elèctric per continuar i ja començem a tenir vista de l’entorn. El Puigmal el tenim darrera.

La pista ens porta fins on es troba l’abreujador de les vaques. A partir d’aquí ja no tenim la pista i cap camí, treu de les sendes que fan les vaques per moure’s per la muntanya. Podem veure el nostre destí per la vall que formen els turons de pastura i el camí s’intueix molt bé.

Anem pujant pel torrent fins que, finalment perdem la senda. Ara cal seguir pujant per la pastura fins agafar la cresta. Podrem veure la creu del cim i caldrà anar pujant cap a l’esquerra per agafar la cresta i trobar de nou la senda que porta fins el cim del Tagà.

L’últim tram és una mica pedregòs però no té dificultat. De mica en mica hem anat guanyant força altitud i cal anar fent paradetes per recuperar l’alè, metre es pot contemplar l’espectacular vista que tenim del Puigmal i de la Serra Cavallera i del Puig Estela.