Uploaded November 12, 2017

Recorded November 2017

1.0
2.1

near Vilanova de Sau, Catalunya (España)

Hi tornarem!

Avui la boira ens ha tornat a fer la guitza ... però és que l’indret és tant esplèndid que ho hem gaudit d’allò més. En lloc de mirar el paisatge llunyà, ens hem anat fixant en el proper, en la vegetació, en les roques... Esplèndid.

Ens trobem a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona.

Per fer la present ruta, ens hem basat amb la del company trencapins (moltes gràcies!) i hi hem afegit alguns petits tocs, en especial la visita al Castell Bernat .

Alguns comentaris:

- El tram del Camí de l’Esquei, a només 15 minuts del començament, és el que presenta més dificultat, però no té cap problema per gent acostumada a la muntanya. És com un grau o portell en petit dels que ens trobem arreu. En tot cas, cal tenir molt en compte que al cap de poc més de 100 metres del començament, cal girar a l’esquerra (nosaltres al principi no ho hem fet, i quasi acabem fent escalada. Hem esborrat del track aquesta marrada ;-)).

- Un cop dalt dels Munts, primer cal anar cap a la dreta, a veure els tres miradors naturals, arribant fins el que es troba a la fi d’un esperó allargassat. Per continuar després, cal anar llavors cap a l’esquerra respecte d’on hem pujat.

- Dalt dels Munts i en diferents indrets cal anar sempre amb compte amb els penya-segats. Qui tingui vertigen ho pot passar una mica magra. De fet, per exemple, camí del Castell Bernat, nosaltres hem anat traient el cap per algunes roques que ens permetien tenir vistes magnífiques del Castell Ample i del Castell Bernat (i sense boira deu de ser encara molt més espectacular), però sempre amb molt de compte. En tot cas, sempre podeu anar per la pista. I vigileu la canalla!

- Des de que el vàrem veure a la portada del llibre "“Osona, 50 indrets amb encant” que teníem ganes d’anar al Salt de la Minyona, també conegut com Verge dels Cingles , i ens ha agradat més del que pensàvem. Ja ens direu.

- I quina explosió de Buntsandstein amb petits tocs de Muschelkalk per sobre! En algun moment, i una foto ho mostra, amb un peu a cada banda.

- ... I ho sentim, però una llàstima trobar-se, més d’un cop, amb motos per corriols on amb dificultat hi passa una persona. I no eren pas joves.

Una excursió molt recomanable. Amb boira ... i sense.

Que la gaudiu.

Salut i botes.
www.ambotes.com

• Photo of pauminku

pauminku Nov 18, 2017

Ruta amb unes vistes espectaculars. El que ens ha agradat més és el mirador de la punta de l'esperó del Munts. El proper cop segur que disfruteu de les vistes.
    Gràcies per compartir.

Ambotes Nov 21, 2017

Moltes gràcies pauminku pel comentari i la valoració!
    Quin racó de casa nostra!! Tornarem a l'esperó, segur!
    Salut i botes i Munts.

• Photo of montagut

montagut Dec 3, 2017

Ens l'apuntem, bon aporte
    Salut company!!!

Ambotes Dec 4, 2017

i segur que quan la feu, ens compartireu més indrets singulars dels voltants!
    A no trigar!
    Salut i botes i Salt de la Minyona.

• marc_vela Nov 12, 2018

L'hem intentat seguir però al punt on dieu "corriol a l'esquerra i amunt" ho hem hagut de deixar. anavem amb dos nens, un de cinc anys i ho hem trobat massa difícil. Potser es que amb les pluges recents ha baixat molta sorra i fulles pel grau, però fins i tot a mi em costava anar pujant sense lliscar pendent avall.
    Igualment, el que hem vist, promet, crec que la tornaré a fer però en direcció inversa.

Ambotes Nov 12, 2018

Ostres marc_vela! Ens sap greu ...
    Creiem que quan estigui sec, no hi ha d'haver massa problema...
    Ja nes diràs! Sort! És un racó molt macó!
    Salut i botes i Verge dels Cingles.

• mm.2010 Apr 3, 2019

Hola! Hemos hecho la ruta en un día soleado y las vistas son espectaculares. Es una ruta sencilla que no llega a 7 Km. y que a ritmo de paseo y parando muchísimo para disfrutar del paisaje se hace en menos de 3 horas. Puedes despistarte en el camí del Esquei en el punto en el que hay que tomar el corriol a la esquerra. Efectivamente, si llegas a un momento en que te ves trepando, te has pasado el desvío, así que vuelta atrás. En la parte final, nosotros hicimos una pequeña variante para evitar la carretera: En el punto de altitud 740, en lugar de coger la pista a la izquierda cuando sales del GR, sigues de frente por un sendero que acaba girando a la izda y termina en el punto de la carretera donde la cruzas y empalmas con el sendero que sigue la ruta. Es una ruta muy relajada y bonita para disfrutar de espacios abiertos pero ojo que vas al borde del precipicio durante mucho tiempo. Gracias por subirla! Saludos!

Ambotes Apr 4, 2019

Gracias a vosotros, mm.2010, por vuestros comentarios y amable valoración!
    Salut i botes i compte amb el desviament.