• Photo of EL PORTAL DE LA CUNARDA - 21/01/2017

Recorded January 2017

2.6
5.2

near Colungo, Aragón (España)

Agradable matinal per la serra de Guara per visitar el Portal de la Cunarda.
Sortim de Colungo cap a la pista de Suelves fins al pal indicador, des d’on seguim pel sender que baixa al barranc de las Palomeras, el qual travessem per pujar al Tozal de l’Enclusa on esmorzem gaudint d’unes amplies vistes.
Seguim cap al barranc de los Arruellos, d’on s’extreien los ruelos per moldre les olives. Un cop dalt podem contemplar el meravellós espectacle dels cims nevats del Pirineu.
Després de passar per un bosc de pins, travessem el barranc de Chuncal i seguim el sender amb molt de compte, doncs, és una mica aeri i exposat, en poc menys d'un quilòmetre arribem al portal de la Cunarda, un arc gegantí erosionat a la roca.
Tornem pel mateix sender fins la pineda on trobem l'encreuament amb pal informatiu. Seguim el sender de l’esquerra que porta al GR45 per pujar al cim de la Cunarda (943m) amb unes panoràmiques sensacionals del Pirineu, el Turbon i d'altres. Un cop ens hem esplaiat la vista tornem a la pista GR 45 cap a l’ermita de Santa Eulalia i després cap a la Demba de Nadal per veure l’olivera mil•lenària, anomenada Royera Nadal, tot un espectacle, encara que, les que l’envolten també són magnífics exemplars.
Fem un tomb pel poble i enfilem cap el restaurant Meson de Colungo,on hem dinar molt bé i hem pogut fer una bona sobretaula al costat d’una magnifica llar de foc.
Un dia perfecte amb molt bon temps!!!