August 29, 2019

August 2019

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Outdoor Navigation Outdoor Navigation

near Port del Comte, Catalunya (España)

Aquesta és una excursió molt assequible per assolir dos nous cims de la llista de la Federació Catalana, essent el Puig de les Morreres part dels qualificats com essencials.

El punt inicial de la ruta és l'ampli aparcament de l'Estivella de l'estació d'esquí del Port del Comte. Només començar, deixant a la nostra dreta una bassa amb aigua per generar neu artificial a l'hivern, trobarem les rampes més dures de la jornada, ja que remuntarem per dins de pistes amb molta pendent, ja que pujarem 300 metres de desnivell en aproximadament 1 quilòmetre i mig.

En aquest punt sortirem de les pistes havent torçat a l'esquerra abans d'arribar a la part alta del remuntador del Prat de l'Orri, on en destaca una gran cafeteria, i després d'una forta darrera rampa, arribarem a una zona de prats que resseguirem per les marques de roderes que ens guiaran en molts trams del camí.

Estarem a uns 80 metres sota el cim que queda a la nostra dreta al capdamunt del serrat , però que encara no veiem, i al que podem acabar de pujar més o menys endavant, però que serà per terreny pedragós però no massa complicat. En tot cas, quan siguem dalt la carena, veurem que sóm en una altra ampla zona de prats, coronats pel Pedró dels Quatre Batlles, amb una gran pilona de pedra, una bústia, i el que més destaca, fins a 10 cartells indicadors de les muntanyes que tenim a la vista.

Seguirem endavant per dalt de l'altiplà, però buscarem el lloc més còmode per tornar a baixar cap als prats que tenim més avall a l'esquerra, per anar a buscar altre cop, les marques de roderes que ens faran de guia en els proper quilòmetres, en el que serà el nostre descens cap a la zona dels Prats de Bacies.

En la nostra aproximació, primer anirem per un tram planer i després farem una bona baixada abans d'arribar a una cruïlla amb una ampla pista per on hi arriben tot terrenys i tractors. Serà normal que hi trobem bestiar pasturant, ovelles, vaques i algun cavall.

Creuem els Prats de Bacies tot planejant en direcció al Puig de les Morreres, cim que haurem anat veient en la nostra aproximació des del Pedró, i que destaca per l'immens cartell metal·lic que hi trobarem al seu capdamunt. En arribar al final de la plana, haurem de sortir d'un tancat per la portella i començarem altre cop a guanyar alçada, tot aproximant-nos cap al Serrat del Querol, que ens oferirà vistes increïbles de la Vall de Lord i del Serrat del Verd, destacant Sant Llorenç de Morunys i el Pantà de la Llosa del Cavall.

Torçarem a l'esquerra per acabar de fer l'aproximació fins el capdamunt del Puig de les Morreres, on trobem l'esmentat cartell i un vèrtex geodèsic, i que és una talàia fantàstica per veure el Cadí, la Serra del Verd i tota la plana de la Vall de Lord i el Solsonès.

Iniciarem la baixada del cim per el camí de pujada, però aquest cop seguirem per el camí més marcat que ens retornarà ràpidament cap a la zona dels Prats de Bacies. Passarem una cruïlla de camins coneguda com el Portell de l'Ós.

Farem un parell de molt petites pujades, la primera d'elles per entrar en el Serrat de la Bòfia i la segona per arribar a una cruïlla de pistes des de la qual accedirem en un momentet a treure el cap al Forat de la Bòfia, una cavitat impressionant vista des de fora i en la que s'organitzen expedicions d'espeleologia.

Tornem a la cruïlla de pistes i seguim per la més ampla, que baixarà amb decisió en direcció cap al punt inicial de la ruta. Nosaltres, com que no és massa atractiu baixa per una pista tant àmpla, vam decidir deixar-la en una cruïlla de la que en surt un sender a la dreta molt més agradable de fer i que ens porta igualment, i en la mateixa distància fins l'aparcament de l'Estivella.
Car park

Cave

Forat de la Bòfia

• Photo of Forat de la Bòfia

Cruïlla. Deixem pista i prenem sender a l'esquerra

• Photo of Cruïlla. Deixem pista i prenem sender a l'esquerra

• Àngel Colomé Sep 26, 2020

Fàcil i molt bonica
    Precioses vistes de tot el Pirineu

• Photo of os.kar

os.kar Sep 21, 2021

Ruta fácil, sin peligro alguno pasando por pistas y valles anchos con vistas muy bonitas