Uploaded December 30, 2015

Recorded December 2015

1.2
2.4

near Solíus, Catalunya (España)

Aquesta ruta comença en el trencant després de Can Llaurador. És una ruta breu, però intensa, que només té una finalitat: passar-s'ho molt bé a la muntanya.

Aparcats els cotxes se segueix la pista direcció sud (contrària a Can Llaurador) i, de seguida, es troba el Menhir de Can Llaurador. Se segueix la pista, amb certa tendència a baixar, fins que es bifurca. Cal agafar la pista de la dreta que és bona i sense cap dificultat, molt planera.

En un moment de la pista, s'hi veu un rètol enorme que indica la via ferrada dels Carcaixells. Ara cal agafar aquesta drecera bonica i serena que guanya altura ara fàcilment, ara difícilment. A mesura que es va pujant és aconsellable d'aturar-se a les pedres gegantines que s'hi van trobant i poder esplaiar-se en el paisatge. Aquesta drecera s'acaba en un oratori, l'oratori de Sant Francesc o la Capella dels Carcaixells.

A partir d'aquí comença el gran moment del recorregut: cadenes, cordes, pedres per grimpar, vistes esplèndides dels Pirineus, de les Agudes i el Montseny, de les Gavarres, de la Serra de Cadiretes, de la plana baixempordanesa i del Mediterrani que acompanya les costes de Palamós i de Platja d'Aro.

I entre grimpada i grimpada, el pont dels Aritjols, un pont espectacular que uneix un parell de Carcaixells i que és un bon moment per riure, fer riure, reposar i immortalitzar aquest pas bellugadís.

Sense pèrdua es va seguint el camí dels Carcaixells cap a Montclar. És aconsellable anar pujant-los tots i anar gaudint d'unes vistes cada vegada més extenses.

Acabat el camí dels Carcaixells s'arriba a una cruïlla de pistes. Ara només cal seguir la que puja convençuda. No hi ha cap dubte perquè un senyal indica la direcció adequada i el temps: Montclar, 12 minuts. Com sempre, el temps és molt relatiu.

Al capdamunt d'aquesta pista hi ha el Collet de Montclar i una altra cruïlla de pistes. Ara no cal agafar-ne cap, cal agafar la drecera que molt ben indicada puja a la dreta cap al Montclar. Sense cap tipus de dificultat es fa el 100 cims del Montclar i es poden tornar a observar unes panoràmiques extraordinàries. El Montclar és un cim baix, molt baix d'uns 401 m; però amb unes vistes enormes. Un encís natural a l'abast de tothom.

Per marxar del cim, se segueix una drecera que baixa per darrere del Montclar i que el rodeja per sota fins al Collet de Montclar. Una vegada al Collet, ara cal seguir la pista que puja a la dreta i, sense abandonar-la, s'arriba al Coll de Ceps.

En aquest coll cal baixar per la pista de l'esquerra, prou dreta i relliscosa fins que es troba una drecera amagada a l'esquerra: és el PR-C102, que s'acaba en una drecera que baixa espectacular, emocionant i divertida fins a una pista que acompanyarà la ruta fins a la drecera on inicialment s'ha començat la pujada als Carcaixells. Aquesta pista va baixant molt humida, paral·lela, a tocar del Torrent del Montclar.

Una vegada s'arriba al punt d'inici de la via ferrada dels Carcaixells hi ha dues possibilitats: agafar el camí de sota, el de l'esquerra (és la pista inicial d'aquesta ruta) o seguir el camí de sobre, el de la dreta. Aquest recorregut pren el camí de la dreta i s'enfila per una drecera molt dreta fins que es troba amb una altra drecera més ampla, la que baixa de la Plana Basarda.

Cal seguir aquesta pista de baixada i anar a visitar la sorprenent cova de Sa Tuna, una cova excavada en una pedra immensa.

Vista i fotografiada la cova ara cal seguir la drecera avall fins que es comunica amb una pista, la pista que porta al Menhir de Can Llaurador i al final de la ruta.

Aquesta és una ruta molt fàcil, fins i tot per a persones amb un xic de vertigen, i molt divertida que els Senyderistes iLusos il·lustrats pel gran DACAMA hem volgut fer per acomiadar l'any 2015. Una ruta molt divertida que us convidem a fer!

Si la voleu fer més llarga, nosaltres us deixem un altre enllaç perquè ja l'havíem feta anteriorment i amb el doble de quilòmetres (només cal que cliqueu a 'veure més' a sota l'AMUNT QUE FA BAIXADA!!!: "Santa Maria de Solius - Carcaixells - el Montclar - St. Baldiri - Plana Basarda - Castell de Solius").

AMUNT QUE FA BAIXADA!!!

• Photo of DACAMA

DACAMA Jan 5, 2016

Petita gran ruta i molt divertida per la gran quantitat de cordes i cadenes que t'ajuden a grimpar per les pedres en la part dels Carcaixells. Fàcil i sense vertigen, aconsello trobar forat per fer la.

• Photo of bertix65

bertix65 Jan 7, 2017

DACAMA... pots dirme si els trams de esglaons i cadenes que havian tret estan de nou equipats? Estic interesat en ferla, gracies.

• Photo of DACAMA

DACAMA Jan 8, 2017

Hola bertix65
    Hem sap greu, però no en sabia res de què haguessin tret cadenes o esglaons, l'he fet 2 vegades però l'última fa 1 any. Si recordo bé, encara que les hagin tret es passa igual, tens menys ajudes però els desnivells són fàcils.

• mvara Jun 13, 2017

M'ha encantat grimpar i veure els paisatges que hi ha des de les roques

• Photo of Antonia Freixas

Antonia Freixas Dec 2, 2017

Una ruta molt divertida per les cadenes. El pont el vaig trobar tancat i no em vaig atrevir a passar-lo.

• Photo of lorri

lorri Dec 12, 2017

Moltes gràcies mvara i Antonia Freixas pels vostres comentaris i la vostra valoració. Realment és una caminada sorprenent i divertida. Val la pena gaudir-la!

• joriag2 Dec 17, 2017

Bé, fa molt de temps que vaig fer aquesta ruta quan encara no havia la indicació de no poder passar per el pont, per manca de manteniment i em sorpren una mica el comentari de facil. Divertida sí pero facil... Jo la veig una mica perillosa lo qual no vol dir que persones joves i mes o menys preparades la puguin fer. Pot ser que per la meva edat la consideri una mica arriscada per el jovent que apareix a les fotos.

• Photo of SUS&

SUS& Dec 27, 2018

Bon dia.... és segur passar el el pont dels Aritjols? Gràcies