Uploaded November 7, 2017

Recorded November 2017

2.6
5.2

near Mura, Catalunya (España)

Deixem el nostre vehicle al Coll d'Estenalles, travessem la carretera i comencem a caminar per la pista que comença al costat de la Caseta de la Mata per deixar-la quan s'acaba la pujada (Coll d'Estella), i prendre cap a l'esquerra per un camí que ens puja fins el cim del Montcau. Vista esplèndida en 360º.
Baixem del cim per l'altre costat fins el Coll d'Eres i continuem pel camí cap a La Mola passant pel Roure de Palau (rètol al costat), fent un desviament per visitar Els Òbits, construccions dins les balmes dels cingles, i passant pel Morral del Drac.
Després del Morral del Drac, deixem el camí que puja cap a La Mola i continuem, ara de baixada, pel camí de la Canal de l'Abella, on trobem un antic forn de calç i que finalment deixem quan trobem una bifurcació: anem cap a l'esquerra, cap a La Pobla.
Passem per la casa de La Pobla i continuem fins arribar a dalt del cim de La Mola pel Camí dels Monjos, amb un preciós grau just abans d'arribar a dalt.
Esplèndides vistes.
El restaurant del monestir, molt recomanable.
De tornada, baixem per l'altre costat per anar a trobar el camí que hem fet a l'anada molt a prop de la Cova del Drac i continuem fins el Coll de les Eres.
Des d'aquí decidim baixar a visitar la Cova Simanya fent el mateix camí tan a l'anada com a la tornada (compte perquè el GPS ens ha fet un bucle estrany que en cap cas existeix). El camí és força penjat però val molt la pena la visita a la cova, actualment sense aigua.
Des del Coll de les Eres, reprenem el camí fins al Coll d'Estenalles passant per sota del Montcau.