Moving time  5 hours 59 minutes

Recorded May 2019

2.9
5.8

near Forcall, Valencia (España)

4-5-19 (Ana M, Elvira, Guillem, Joan Mª, Mikel, Mireia, Paqui, Ricard R, Salva)

Pugem des d'El Forcall cap a la Consolació per camí empedrat, que més amunt deixem per un sender que puja recte cap al Balcó de Pilatos, magnífic mirador damunt del poble. Anem pujant després per una mena de grau, entre roques, molt bonic, cap a la Roca del Migdia, damunt del balcó. Bones vistes també. Continuem cap a llevant, per dalt, per camí a voltes poc definit, algunes fites. Anem veient davant a la dreta els cingles de la mola pels que passarem per sota més endavant.

Després d'una bona tirada arribem a una pista que seguim per la dreta i veiem ja el Mas de la Mola a l'esquerra. Unes quantes vaques i pasturen pels voltants.

Fem cap al barranc de sota el mas i el resseguim un tram per la dreta, en baixada. En sortim per l'esquerra i tot seguit fem cap a la Font del Tascaret, on s'escola una mica d'aigua.

Quan arribem sota el cingle, on hi ha una balma dalt amb una curiosa disposició de pedres, hem de tirar avall a la dreta, en forta baixada, al costat d'un marge de pedres, i travessar una porta molt vella a l'esquerra, quan la baixada es suavitza. Nosaltres no gosem tocar la porta, no sigui que s'ens desfaci a les mans.

Circulem ara per un original bosc de arbres i pedres. El camí es complicat de seguir a voltes. A la fi, som al espectacular roure monumental del Mas del Racó.

Seguim ara per traces de sender, més o menys planejant per damunt de marges, fins una pista, que agafem cap a l'esquerra. Poc després, a la dreta, un toll, i més enllà una era, amb el seu malmès rodet.

La deixem per l'esquerra. Anem planejant per sota el cingle fins que primer veiem Morella davant i després trobem la pujada a la Mola Garumba (indicador), per PR-116.

Aquest PR no passa pel cim de la mola. Quasi a dalt, surt a l'esquerra un corriol que ens hi porta, baixant a tornar a trobar-lo per l'altre costat, sense camí. Extens paisatge des del vèrtex.

Anem pel PR ja fins el Balcó de Pilatos. Pel camí, una petita foradada avall a la dreta, i uns ulls i una boca rodons a la roca, a l'esquerra. Passem també per una font que no raja i un dipòsit al costat, després de deixar la pista per l'esquerra.

Desfem el camí cap a El Forcall, en forta baixada.