Uploaded September 6, 2019

Recorded September 2019

1.4
2.8

near Fillols, Occitanie (France)

Avui he fet una Ruta emblemàtica per tot català, la pujada al Canigó per la Cresta de Barbet i la Xemeneia.
El poble d'estancia ha sigut Prades des d'on he pujat amb taxi 4x4 de la Cia. "La Castellane 4x4" per 25 euros, la sortida a les 8:00 hores des de Prades i la tornada des de Cortalets a les 16:00 hores.
La pujada en taxi ha sigut per la pista de Balaig, ja que la de Llech esta tancada per una esllavissada, no sé quina de les dues és pitjor, el que sí que puc dir és que aquesta està molt malmesa i que a l'arribar després de 1:30 hores de viatge no tenia el mòbil, el plano i el GPS en la butxaca, estaven al terra del cotxe, ja us podeu imaginar com estava el camí.
Després d'aquest comentari, val a dir que la Ruta la començo en l'aparcament que es troba abans del Refugi de Cortalets, lloc on et deixen el taxi, una vegada arribat al Refugi en la part dreta i al costat de la Font comença el sender amb marques de color groc que són les que em portaran tota la Ruta, no fa falta casí mirar el GPS, ja que la senyalització és molt bona inclòs en la part de la grimpada de la Xemeneia, que és la més complicada i la mes divertida ja que hi ha que anar buscant el groc.
S'ha d'anar una mica amb precaució en la part de la Xemeneia però el petit esforç es compensa amb la gratificació del Cim del Canigó.
Després de una l'estona contemplant l'entorn i les fotos de rigor he començat la baixada per la Ruta Clàssica passant per l'estany de L'Estanyol, amb la seva llegenda sobre l'arca de Noè fins arribar al Refugi de Cortalets on he donat per acabada la Ruta.
Ja que com havia d'esperar fins a les 16 hores per baixar, he aprofitat per dinar i fer una volta pel volta'n del Refugi amb la Ruta acabada.

A partir de la Collada de Barbet fins a la Portella he tingut boira i una temperatura de 8 graus, a part d'això la resta de la Ruta el temps i la visibilitat ha sigut molt bona.