Uploaded March 12, 2019

Recorded March 2019

2.4
4.8

near El Brull, Catalunya (España)

Caminada des del Brull, revoltant per la part baixa del cim de Matagalls, en la hem pogut gaudir d’unes esplèndides vistes en els punts alts del recorregut, especialment dalt del cim del turó del Pou d’en Sala, sobre el Montseny (Matagalls, Sant Segimon, Sant Miquel de Barretons, la fondalada del torrent de Rentadors, l’ermita de l’Erola, etc.), així com, Viladrau, les Guilleríes, la plana d’Osona, la Vall de Sau, els cingles de Tavertet, Rupit, el Far, la serra de Cabrera i un gran nombre de cims dels Pirineus, entre els que hem reconegut, el Puigmal, Bastiments, Costabona, Canigó, etc.

El recorregut que hem fet ha sigut el següent:

Sortida des del Brull – pla de Sant Martí – voregem el puig Castellar – els Esqueis – pla de la Castanyera – tram del sender del Meridià Verd, seguint per la serra de font Pomereta – collet de Sant Miquel – turó de la Terma d’en Planes – turó de les Queredes – l’alzina rodona – turó del Pou d’en Sala – collet dels Trèmols – font Pomereta – collet de les Garrotades – tram a la inversa del sender del Meridià Verd, seguint per la serra de font Pomereta – Matagalls Xic – pista de baixada a puig Castellar – pla de Sant Martí – arribada al Brull.

Església de Sant Martí del Brull.–
Als peus del turó on s'alçava el castell del Brull, trobem l'església de Sant Martí. L'església actual és el resultat de grans modificacions efectuades sobre el volum inicial. És de nau única amb absis semicircular a llevant, tot i que originalment tenia capçalera trevolada, els dos absis laterals del transsepte van ser substituïts per capelles de planta quadrada.
L'església de Sant Martí fou la parròquia de Seva fins que es va crear la del Brull. Es troba documentada com a parròquia ja al segle XI (1029). Se sap que va ser consagrada entre els anys 1048 i 1060 pel bisbe vigatà Guillem de Balsareny. El 1062 va ser dotada amb delmes pel vescomte Ramon Folc I i la seva muller Ermesenda.
Entre les nombroses reformes que ha sofert, en destaquen la construcció del campanar i la modificació del portal d'accés, dels anys 1791 i 1588 respectivament. Els seus murs també varen ser repujats.
El 1909 Gudiol hi va descobrir un important conjunt pictòric que actualment es troba al Museu Episcopal de Vic.
Parking

Sortida i arribada - El Brull

Els Esqueis

Pla de la Castanyera

Encreuament de la serra de font Pomereta