Moving time  4 hours 14 minutes

Recorded May 2019

2.5
4.9

near El Brull, Catalunya (España)

Si te acercas al pueblecito del Brull, a espaldas del Montseny, con su Iglesia de roca roja siempre observada por los restos, del que fue, castillo de los vizcondes de Cardona, podrás realizar varias excursiones caminando por la Sierra del Arca, nosotros hemos tomado el camino del GR-2 hasta encontrar un cruce que por la derecha nos acerca a la Basílica rural del Sagrat Cor de Jesús, sacra edificación que albergo una comunidad religiosa, casa de espiritualidad por 1895, sanatorio tuberculoso entre los años 1930 y 1956, altivo y soberbio edificio con adornos arquitectónicos en todas sus paredes y un esbelto campanario neogótico con aires modernistas. Seguiremos rodeando el vallado del club de Golf de Muntanya, día soleado y con tiempo primaveral, ideal temperatura para este encuentro con la naturaleza, dejamos atrás la gigantesca masía del Rourell y después de cruzar el Torrente de Afrau de Muntanya, una pista también a la derecha nos lleva al poblado amurallado del Turo de Montgros, construcción defensiva de Iberos Ausetanos, descubierta en 1974, cerrada al público. Por detrás de la masía del Boix, documentada en 1270, llegamos a la Pedrera del Camp de la Creu, donde por una senda buscamos la pista que por la carena nos llevara al dolmen de Can Serra del Arca, cista que data de finales del neolítico, descubierta por Mosén Jaume Vilaro, fue durante mucho tiempo refugio de pastores y carboneros, excavada en 1917 sufrió otra segunda excavación en 1962, terminando con la restauración de 1970. Por un sendero que va sobre la carena pasado una caseta de guardas forestales para vigilar los incendios, nos encontramos con la cruz de la parroquia con una A y una B, indicando los limites de Aiguafreda y el Brull, el dolmen del Pla del Boix, es una cista rectangular, descubierta por miembros del Centro Excursionista de Vic, excavado en 1962, pasado el Puig de la Peça volvemos a una carretera vecinal y en poco tiempo estaremos en el parking de inicio cerrando la ruta.
Hemos andado juntos Dolors, Rosa C, Rosa S, Roser, Carmen, Duli, Karina, Lidia, María, Belén, Elena, Toni, Juan A, Joan S, Joan P, Carlos, Pablo, Joaquín y Julián. SENDA VIVA

Si t'acostes al poblet del Brull, a esquena del Montseny, amb la seva Església de roca vermella sempre observada per les restes, del qual va ser, castell dels vescomtes de Cardona, podràs realitzar diverses excursions caminant per la Serra de l'Arca, nosaltres hem pres el camí del GR-2 fins a trobar un encreuament que per la dreta ens acosta a la Basílica rural del Sagrat Cor de Jesús, sacra edificació que albergo una comunitat religiosa, casa d'espiritualitat per 1895, sanatori tuberculós entre els anys 1930 i 1956, altiu i superb edifici amb adorns arquitectònics en totes les seves parets i un esvelt campanar neogòtic amb aires modernistes. Continuarem envoltant el clos del club de Golf de Muntanya, dia assolellat i amb temps primaveral, ideal temperatura per a aquesta trobada amb la naturalesa, deixem enrere la gegantesca masia del Rourell i després de creuar el Torrent de Afrau de Muntanya, una pista també a la dreta ens porta al poblat emmurallat del Turo de Montgros, construcció defensiva d'Ibers Ausetanos, descoberta en 1974, tancada al públic. Per darrere de la masia del Boix, documentada en 1270, arribem a la Pedrera del Camp de la Creu, on per una senda busquem la pista que per la carena ens portés al dolmen de Ca Serra de l'Arca, cista que data de finals del neolític, descoberta per Mossèn Jaume Vilaro, va anar durant molt de temps refugio de pastors i carboners, excavada en 1917 va sofrir una altra segona excavació en 1962, acabant amb la restauració de 1970. Per una sendera que va sobre la carena passat una caseta de guardes forestals per a vigilar els incendis, ens trobem amb la creu de la parròquia amb una A i una B, indicant els limitis d'Aiguafreda i el Brull, el dolmen del Pla del Boix, és una cista rectangular, descoberta per membres del Centre Excursionista de Vic, excavat en 1962, passat el Puig de la Peça tornem a una carretera veïnal i en poc temps estarem en el pàrquing d'inici tancant la ruta.
Hem caminat junts Dolors, Rosa C, Rosa S, Roser, Carmen, Duli, Karina, Lidia, María, Belén, Elena, Toni, Juan A, Joan S, Joan P, Carlos, Pablo, Joaquín i Julián. SENDA VIVA