Uploaded January 30, 2014

Recorded January 2014

3.0
5.9

near El Brull, Catalunya (España)

Caminada en que des del Brull anàvem a Matagalls xic, però com que la nit anterior havia plogut, ens hem trobat, que a mesura que guanyàvem altura, aquesta pluja havia estat neu i per tant, pràcticament tot el trajecte per la part baixa de Matagalls, era una catifa de neu i hem fet la caminada, trepitjant-la durant una bona estona.

Sortim del costat de l’església del Brull, creuem la carretera i passem per davant de can Pascual per anar al bosc del Maset i a l’altura de can Valls, girem a la dreta cap al pla de Sant Martí, voregem per sota el Puig Castellar i pugem cap els Esqueis, on ja comencem a trobar neu i el pas per les roques és un xic relliscós, passem el pla de la Castanyera i arribem a la serra de la font Pomereta.

Aquí, decidim girar a la dreta per intentar gaudir del paisatge nevat, però malauradament, una espessa boira ens fa la guitza i no hi ha pràcticament visibilitat, però tot i això, continuem per la collada de les Garrotades, cap a la font Pomereta, turó dels Trèmols, serrat Mitjà i font Savellar (que no sabem veure) i arribem al pla de l’Alzina Rodona. Arribats en aquest punt, decidim tornar enrere, ja que quasi no hi ha visibilitat i anem al turó de la Terma d’en Planes, el collet de Sant Miquel i al turó dels Esqueis.

En aquest punt, s’obre temporalment la boira, i ens permet gaudir, una petita estona, d’unes bones vistes sobre l’ermita de Sant Segimon i la zona de Saprunera, però de seguida, s’hi torna a posar la boira i decidim tornar enrere i fer el recorregut previst, cap a Matagalls Xic, a on arribem desprès de creuar els collets de la Font Pomereta i de les Garrotades. El Matagalls Xic, és un ampli replà i la seva altura no es, ni apreciable ni significativa (potser venint de Seva s’aprecia més com a cim).

La neu pràcticament ha desaparegut i comencem ja la baixada, anant a Vilageltrú, ras d’en Quadra, la carena dels Trillons, on girem a l’esquerra, abans d’encarar el collet de Rubials, per anar als pantans de Seva (molt petit) i el de Valldoriola, que creuem per sobre les comportes, girant a la dreta, direcció el Rourell i Seva, però aviat deixem aquesta direcció per anar a la masia de Figueroles i a la petita ermita de Sant Joan, situada sobre un marge del camí, davant d’aquesta masia.

Seguim endavant, per un camí a l’esquerra que passa pel davant d’aquesta masia, amb direcció a la carretera del Brull, però abans d’arribar-hi, girem a l’esquerra, travessant els prats de la Llobera cap a la Casanova de Figueroles, on davant de la casa, agafem una pista que passa per les Basses, el pla del Forn, el prat d’Ori, el Maset i can Comelles, que amb poca estona ens permetrà arribar al poble del Brull.