Uploaded May 3, 2014

2.3
4.7

Viewed 2097 times, downloaded 95 times

near Vidrà, Catalunya (España)

Ruta circular, sense grans desnivells i la major part d'ella sobre pistes forestals amb grans i fabuloses vistes.

Iniciem la caminada a la casa del Barreto per dirigir-nos de pla al Morro del Quer, un mirador excepcional que no us podeu perdre.

Des d'aquí seguirem el cami que volta la montanya per la vessant nord fins el torrent de Milany que travessarem tot seguint la pista fins a la casa de Milany, gran, rústica i que mostra la severitat de viure a tanta alçada sobre el nivell del mar.

Després d'observar la font de Milany sempre abundosa, continuarem tota l'estona planejant en direcció a ponent i cap amunt fins a l'ermita de la Mare de Déu de la Cau, una ermita senzilla i curiosa tant, que no sembla ni una ermita.

En aquest punt xerrant amb un ciclista, m'he passat del punt d'inici cap a Milany, no en feu cas. Efectivament cal agafar el corriol que surt davant de La Cau que està senyalitzat amb marques grogues i blanques. Aquest corriol ens farà guanyar altura amb bones vistes, fet que ens ha permès fer un esmorzar molt agradable.

No obstant, cal seguir caminant fins a sota del CAstell de Milany que és obligatori pujar per la vista de 360º que té i que en un dia com avui resulta espectacular.

Deleitats amb el paissatge, baixarem a buscar la pista que ens portarà de dret cap ala casa de Milany i d'aquí novament al Barretó.

MORRO DEL QUER

Gran mirador
River

TORRENT DE MILANY

Un mica més avall d'aquest punt el Torrent de Milany fa uns salts d'aigua molt bonics però difícils d'accedir, us recomano anar-hi per la casa de Barbau. Us poso unes fotos
Ruins

CASA DE MILANY

Que difícil havia de ser viure aquí abans del segle XIX

MARE DE DEU DE LA CAU

Rústica i senzilla ermita

FONT DE L'OBI

El faig que l,envolta es un exemplar únic per dimensions i forma

ESMORZAR

Seieu i gaudiu de la panoràmica
Ruins

CASTELL DE MILANY

El punt mes alt de la ruta

• EPSILONIII May 12, 2019

Hem intentat fer aquesta ruta, però cuan vam entrar al camí de l'accés (just sortint de la carretera BV - Santa Maria de Besora <--> Vidrà), vam entendre que el nostre cotxe no podia pujar els 5 km que faltaven (massa vados i forats). Ens va pujar fins El Barreto un pagès i vam fer una volta petita més la baixada fins al cotxe. No obstant, les vistes molt maques - això sí, 4x4 imprescindible.