3.4
6.8

near Saillagouse, Occitanie (France)

TRAVESSA DEL PIRINEU EST-OEST. DE CAP DE CREUS A CAP D’HIGUER.

ETAPA 11 SALLAGOSA A LLAC DE LES BOUILLOUSES
Etapa de transició per travessar la Cerdanya. Decidim pujar a la Bollosa, per la Vall d’Angostrina, via de comunicació de la Vall amb el massís del Carlit, i zona habitual de pas del bestiar que puja a pasturar a la muntanya.
Recorregut: De Sallagosa sortim per la pista que direcció O la uneix amb Estavar. Travessem la població i ens arribem al Pont d’Estaüja, on girem al N i remuntem el riu de Targasona fins arribar a La Griola i poc desprès a la Capella de Sant Vicenç. Passem per sota l’antic forn solar de Targasona fins arribar a la serra de Vilalta. Aquí prenem un sender marcats amb senyals grocs, que carenant arribem a els Clots de Vilalta, on seguin el sender que manté l’alçada ens durà fins a Prat Carrera. Remuntem el riu Angostrina pel vesant esquerra fins al pont dels empedrats, on canviem a la dreta i continuem pujant, entre boscos, fins prop de l’estany de la Pradella, on trobem el GR-10, que seguim vers el N, passem pel Prat de les Bones Hores i arribem al Estany de la Bollosa i al Refugi

Ruta: Saillagouse (1298 m) – Estavar (1218 m) – Pont d’Estaüja (1230 m) – La Griole (1559 m) – Capella de Sant Vicenç (1611 m) – Serra de Vilalta (1625 m) – Clots de Vilalta (1719 m) – Prat Carrera (1700 m) – Pont dels Empedrats (1740 m) – Pla de les Bones Hores (1980 m) – Estany de la Bollosa (2000 m) – Refugi Les Bouillosses (2005 m)

Dades d’Interès:
Avituallament: Sallagosa. Estavar. Llívia (cal desviar-se de la ruta). pícnic al Refugi.
Menjar: Sallagosa, Estavar, Càmping La Griole, Refugi Les Bouilloses, Auberge du Carlit. Hotel Bones Hores
Aigua: Sallagosa, Estavar, La Griole.
Dormir: Refugi Les Bouilloses, Auberge du Carlit. Hotel Bones Hores. A la ruta trobem un petit Orri al Prat Carrera, que pot servir-nos de refugi en cas d’emergència. A la Pradella també hi ha una cabana, amb 6 places.

Cartografia:
Cerdanya. Escala 1:50.000. Editorial Alpina.