Léon

November 28, 2020

November 2020

near Hopel, Limburg (Nederland)

Dutch Mountain Trail - [Official download]

• Photo of Marcel Marijnissen

Marcel Marijnissen Apr 17, 2021

Mijn vrouw en ik wandelen graag en hebben inmiddels o.a. het Pelgrimspad en Hertogenpad gelopen. Beiden eindigen in Limburg. Dus wandelen in Limburg spreekt ons wel aan. Mooie omgeving en prachtige vergezichten. Toen we hoorden over deze nieuwe wandelroute hadden we er meteen een doel bij. Na het boek te hebben aangeschaft, hebben we onze reis ingepland. We zijn de eerste dag vanuit Breda met de auto naar Eygelshoven gereisd en hebben daar de auto geparkeerd bij het station. Vanuit daar 10 km gewandeld naar ons hotel in Kerkrade. We hadden de etappes iets anders ingedeeld dan in het boekje staat. De dagen er op etappes gelopen van Kerkrade, naar Vaals, Gulpen, Slenaken, Eijsden en de laatste naar Maastricht. De pont vanuit Eijsden vaarde niet vanwege een lockdown, de knieën wilden niet meer, dus de 8 km omleiding hebben we maar voor gezien gehouden. Bovendien hebben we de Pietersberg al een keer beklommen vanuit Kanne, dus deze etappe zijn we aan de oostkant van de Maas gebleven. Zeker goed te doen. Al met al deze wandeltocht toch waardig afgesloten. We kunnen terugkijken op een pittige wandeling, maar op een prachtige en gastvrije (ondanks Corona) Limburgse landschap. We zijn blij dat Nederland er weer een mooie wandeltocht bij heeft gekregen. Onze dank aan de bedenker(s).