hadihs

3,448 f
0.9
1.7

near Darakeh, Lorestān (Iran)

دره شیرز (به زبان محلی شِرِز) یک دره زیبا و تولید شده به وسیله ی جریان آب رودخانه در دشت های شمالی کوهدشت می باشد. مسیر رسیدن به این دره از کوهدشت به وسیله ی یک جاده ی 40 کیلومتری از کوهدشت است که بسیار زیبا و دیدنی است (در فصل بهار و به خصوص اردیبهشت ماه بسیار دیدنی تر و تماما سبز است) در ورودی دره یک پرورش ماهی وجود دارد که پارکینگ مناسبی در آن است که از لحاظ امنیت وضیعت مناسبی دارد.برای رسیدن به انتهای دره 2 مسیر کلی وجود دارد یکی پیمایش دره از کنار آب (که به کررات باید از آب عبور کنید پس کفش مناسبت آب باید همراه داشته باشید) و دیگری مسیر عبور از بالای سخره های مرتفع است که نیازمند قدرت بدنی کافی می باشد.
ما در این سفر مسیر رفت را سبک انتخاب کرده و از کنار آب حرکت کردیم که و با رسیدن به پل خدا (غارخدا) وارد آن شدیم تا در آب ادامه ی مسیر دهیم (طول این غار کمتر از 10 متر می باشد) و در ادامه ی با پیمایش مسیری سبک به محل کمپ رسیدیم (بین نقطه پل خدا و محل کمپ ما چشمه ی وجود دارد که نقطه گذاری نکرده ام !)
در محل کمپ ما یک شب آنجا بودیم و آسمان شب آنجا نهایت استفاده را کردیم.
در مسیر برگشت از محل پل خدا می توان با ارتفاع گرفتن به بالای دیواره ی سمت راست رسید و از آنجا مناظر بسیار زیبا را دید البته شایان ذکر است که با انتخاب مسیر پیمایش از بالای دیواره ها زمان 1 ساعت و 11 دقیقه ای پیاده روی از کنار رودخانه به حدود 5 ساعت پیاده روی در بالای دیواره ها افزایش می یابد و می بایست در ابتدا از کنار رودخانه حدود 250متر ارتفاع گرفته با پیمایش مسیری بلند و مارپیچ و عبوراز کنار منار (سنگی تک در ابتدای مسیر پیماش که به مناره شهرت یافته ) در انتها حدود 350 متر ارتفاع کم کنید در که بعضی از مناطق بسیار دشوار می شود

ما مسیر برگشت را از بالا انتخاب کردیم منتها در کل یادمان رفت که نرم افزار را روشن کنیم برای همین چند عکس از بالا هم در نقطه ی کمپ بارگزاری می کنم.
Camping

کمپ اول

کمپ موقت برای استراحت
Cave

ورودی پل خدا

ورودی غار که هم امکان پیمایش از داخل آن و هم از بالای آن فراهم است و می توانید به اختیار انتهاب کنید البته تجربه ی غار نوردی بسیار لذت بخش است و پیشنهاد بنده عبور از داخل آن است که حتما چراغ قوه هم راه داشته باشید

انتهای غار

پیمایش مسیری کمتر از 100 متر در داخل غار و در بعضی نقاط با فشار آب بالا بسیار تجربه ی لذت بخش دارد
Camping

کمپ اصلی

محل اصلی کمپ ما که کمی جلو تر از چشمه ای ایست که از آن آب خوردن برداشت می کنیم ! منطقه ای مسطح و محلی عالی برای کمپینگ و خواب

3 comments

• Photo of ah.amd

ah.amd May 21, 2018

ما این جا رو آخر فروردین رفتیم که آب و هوای فوق العاده ای داشت، رگبار و آفتابی و ابری و خلاصه معرکه بود،
    ضمن اینکه از کنار غار رفتیم بالای تنگه و سمت یه روستایی رفتیم که متاسفانه تو گوگل مپ نقشه اون نواحی ثبت نشده، و تجربه یه شب موندن با روستاییا خیلی خوب بود