Uploaded May 10, 2015

Recorded May 2015

0.9
1.8

near Collbató, Catalunya (España)

Aquest diumenge hem tornat a trepitjar la Muntanya màgica de Montserrat. Ho hem fet des de Collbató, al vessant sud.

És una travessa senzilla (dins de les dificultats que sempre comporta caminar per la Serralada, és a dir, bons desnivells i forces còdols al camí) i que en gran part la podeu trobar ben descrita en dos dels llibres de rutes al Parc Natural: PASSEJADES PER MONTSERRAT: EXCURSIONS I ITINERARIS FACILS, Antoni Aragon i Jordi Lalueza, Pòrtic Guies, i El Parc Natural de Montserrat. 10 rutes autoguiades, Josep Maria Llorach, Cossetània Edicions.

Com sempre que no hi ha boira, hem gaudit de mooolt bones vistes.

En resum, podem dir que hem fet:

- Collbató des de l'Ajuntament, passant per l'Arc d'en Bros i el bonic i tranquil carrer d'Amadeu Vives (l'únic amb aquest nom de tot el món que pot dir que es diu així ja que en ell s'hi troba la casa natal del compositor), l'Església de Sant Corneli amb la Plaça, el Molí de l'Oli (Museu i un bon lloc per tastar una copa de vi).

- L'Ermita de la Mare de Déu de la Salut, envoltada d'un paisatge digne de la millor escenografia geològica.

- La Cova de les Arnes o de la Codolosa. Molt singular, amb un curiós aprofitament hídric.

- La Drecera dels Graus. Cap amunt, amb menys pendent que la veïna Drecera de Fra Garí, però que també fa suar la cansalada.

- La Roca Llisa. la Taca Blanca o la Senyera.

- El Camí Vell de Collbató, de tornada, amb trossos encara amb restes d'empedrat (Cal tenir en compte que, sembla ser, abans de construir la carretera des de Monistrol, aquesta via era el principal camí d'accés al Monestir, per persones, cavalleria i bestiar).

- La petita Cova de les Bagasses.

- Unes quantes petites balmes al llarg de tot el recorregut.

- Camí principal de la Vinya Nova entre oliveres ja de tornada.

I un cop arribats a Collbató, si voleu, podeu passar pel Mercat del Diumenge, que a més a més, cada tercer diumenge de mes incorpora el Mercat de la Tradició. Per suposat, un bon lloc per comprar bon mató

I per acabar, només esmentar que com cada diumenge que tresquem per aquesta vila i terres, ens hi trobem mooolta gent i moooolts cotxes, sempre ens sorprèn tanta multitud arreu.

Pels camins i corriols, avui hem coincidit amb ciclistes, corredors a peu, escaladors, passejadors de gossos, grups que feien la caminada anual des del seu poble fins Montserrat, alguns que semblava es preguntessin què dimonis feien caminant per aquests camins costeruts de Déu sota un sol de justícia, un nombrós grup de totes les edats camí del Monestir resant el rosari, fills seguint als pares, pares intentant seguir als fills, familiars de corredors d'una cursa de muntanya per la zona, una colla de la tercera edat que pujava pel lloc més difícil sense en cap moment deixar de fer petar la xerrada entre ells, ... , petits, grans, joves, vells, prims, grassos, vestits de carrer, vestits amb la darrera moda tècnica esportiva, ...

Com ens ha dit un vilatà avui: «Un d'aquests dies aconseguiran fer caure la muntanya a baix». Personalment, ens agrada més tranquil·litat, però el lloc és tan bonic!

Ah! I els dies de sol, no us oblideu d'anar amb gorra, posar-vos crema protectora i portar molta aigua.

Que ho gaudiu. Salut i botes.
www.ambotes.com

Collbató - Mirador, Panoràmica sobre l'Ermita de la Salut i la Serralada

Collbató_-_Mirador_Panoràmica_sobre_l'Ermita_de_la_Salut_i_la_Serralada
Cave

Balmes sota la part de darrera de l'ermita de la Salut de Collbató

Balmes_sota_la_part_de_darrera_de_l'ermita_de_la_Salut_de_Collbató

Collbató - Ermita de la Salut

Collbató_-_Ermita_de_la_Salut

Collbató - Casa Natal de Pau Bertran i Bros

Collbató_-_Casa_Natal_de_Pau_Bertran_i_Bros

Girem dreta amunt pel carrer Drecera

Girem_dreta_amunt_pel_carrer_Drecera

Ens desviem a la dreta per anar a la Cova de les Arnes

Ens_desviem_a_la_dreta_per_anar_a_la_Cova_de_les_Arnes

Cova de les Arnes o de la Codolosa

Cova_de_les_Arnes_o_de_la_Codolosa

Bifurcaci. Seguim corriol de l'esquerra, Drecera dels Graus, amb senyals blancs i vermells

Bifurcació._Seguim_corriol_de_l'esquerra_Drecera_dels_Graus_amb_senyals_blancs_i_vermells

Girem a la dreta amunt seguint el corriol blanc i vermell

Girem_a_la_dreta_amunt_seguint_el_corriol_blanc_i_vermell

Roca Llisa, Taca Blanca, amb gran senyera pintada a la roca - Enllaç amb el Camí­ Vell a Montserrat

Roca_Llisa_amb_gran_senyera_pintada_a_la_roca_-_Enllaç_amb_el_Camí­_Vell_a_Montserrat

Petita balma

Petita_balma

Girem esquerra avall

Girem_esquerra_avall
Cave

Petita balma una mica apartada del camí

Petita_balma_una_mica_apartada_del_camí

Bon mirador sobre Collbató

Bon_mirador_sobre_Collbató

Petita balma

Petita_balma

Tram amb restes de l'antic empedrat