Uploaded August 27, 2016

Recorded August 2016

1.5
3.0

near Girult, Catalunya (España)

Del refugi de Malniu al refugi d'Engorgs (Cerdanya)

La ruta comença a l'aparcament del refugi de Malniu on hem arribat per la carretera de Meranges. Passat el poble seguim la pista (uns 10 km) fins Malniu (una part cimentada i l'altra de terra) on cal pagar 3 euros per poder aparcar. Cal saber que a l'estiu, o arribes molt d'hora al matí o millor deixar-ho pel capvespre, sinó és gairebé impossible trobar un forat.

Deixem el refugi i agafem el GR11 (marques vermelles i blanques) que passa al costat de l'Estany Sec (curiós nom per un estany que sempre he vist molt ple, inclòs a finals d'estiu com avui) i la zona d'acampada controlada del Pla de Tartarès (cal comunicar-ho al guarda del refugi, però el preu és de 4€ adults i 3€ nens). Iniciem la pujada pels prats de pastura seguint la ruta que ens portaria al Puigpedrós fins arribar al primer pal indicador. Agafem el corriol de l'esquerra (oest) en direcció a Engorgs. El camí de la dreta (nord) segueix fins el Puigpedrós, però s'han esborrat les lletres del senyal.

A partit d'aquí el corriol és força fressat i amb senyals continus (fins i tot diria que excessius) del GR11 i de la ruta 102. El camí, molt trencacames, puja i baixa pel mig dels boscos de pi negre del Llessà i de Corniols, el coll de Les Mulleres, creua diferents torrents i segueix sempre per la vessant nord del riu Duran fins arribar a creuar-lo a l'entrada als prats d'Engorgs. Engorgs és un circ glacial a la capçalera del riu Duran amb una barrera natural formada per la Serra de l'Esquella a l'oest, el Pic de Calm Colomer (2.852 m.) i la Portella de Meranges (2.635 m.) al nord i el Puigpedrós (2.917 m.) a l'est.

A més del neixement del riu Duran i els seus salts d'aigua, trobem també el refugi lliure de Joaquim Folch i Girona (2.350 m.) i els diferents Estanys d'Engorgs (entre els 2.480 i els 2.560 m.). Un lloc idíl·lic per gaudir de la natura en qualsevol època de l'any.

La tornada la fem pel mateix camí fins retrobar el refugi i l'aparcament. Fem una cerveseta i cap a casa.

Salut i bona caminada !
Aparcament del Refugi de Malniu. Inici i final de la ruta.
Zona d'acampada controlada a tocar de l'aparcament i de l'Estany Sec (també anomenat Estany de Tartarès). Cal, però, comunicar-ho al guarda del refugi. Els preus són de 4€ pels adults i 3€ pels nens.
Pal indicador. A l'esquerra segueix el GR11 (marques vermelles i blanques) que ens porta a Engorgs. Per la dreta la pujada al Puigpedrós.
Dinar al riu.
Fita que marca el GR11 i la ruta 102.
Refugi lliure d'Engorgs, oficialment anomenat Joaquim Folch i Girona. Es troba al circ glacial d'Engorgs, a uns 2.350 metres, a prop del neixement del riu Duran i dels Estanys d'Engorgs.
Final de ruta al refugi i aparcament de Malniu.