Moving time  4 hours 49 minutes

Recorded September 2018

3.4
6.7

near Mura, Catalunya (España)

Entre les moltes coses que em quedaven pendents de fer al Parc de Sant Llorenç i l’Obac n’hi havia dues que, per a més INRI, son part de la majoria de rutes que la gent comença a fer per aquest bonic Parc: es tracta d’anar des del Montcau a la Mola per la carena del Pagés i el Coll d’Eres i la visita a la molt coneguda Cova Simanya. Avui ha estat un bon dia per tatxar aquestes dues coses de la meva llista de pendents. Però no volia fer un trajecte d’anada i tornada pel mateix lloc, volia aprofitar per passar per altres llocs als que mai havia estat en combinació amb llocs que ja coneixia. Rebuscant a Wkiloc vaig veure una ruta que aprofitava per anar a pujar al Castellsapera amb una distància i desnivell raonables i la vaig agafar, fent-li uns petits canvis, doncs la ruta esmentada no passava per l’Alzina del Salari, ni per la zona dels Tres Jutges ni per la Cova Simanya. Ha sortit una ruta una mica llarga i amb un bon desnivell però penso que si algú té un interés especial per fer 3 Cent Cims d’una tacada, pot deixar la Cova Simanya per un altre dia, així com la pujada final al Turó de la Pola amb el escurçaría la ruta en uns 2 km. I penso que també eliminaria uns 200 metres de desnivell.
Es fàcil de fer aquesta ruta? Jo diria que en general si, es camina molta estona per pistes o corriols en molt bon estat. Els punts que presenten més dificultat son les pujades als Cims, especialment al Castellsapera en que cal superar una curta però molt dreta canal. També son drets i una mica més enrevessats els trams de pujada cap als Tres Jutges i de tornada de la Cova Simanya. En tot cas,cap d’ells té una complexitat superior a la dels corriols que es normal trobar-se en aquesta Serra.
El que si es més tècnica esla baixada per les canals i torrenteres que van des de la zona del Cngle dels Cavalls fins a can Robert. Aquesta baixada es molt dreta i a més normalment es fa per una zona plena de
rocs considerables que en algún cas demanen que t’ajudis de les mans per poguer anar baixant. No es tracta d’un sector que no pugui fer tothom, especialment si s’està acostumat a anar per la muntanya, però demana atenció i diria que es bastant perillós si la roca està humida.
Parlant de roques. Per entrar a la Cova Simanya cal ajudar-se una mica de les mans però el que m’ha sorprés es que hi ha punts en que la roca de l’entrada està molt llimada de tanta gent que hi ha passat. El terra estava sec però aquesta roca lliscava.
Una gran part de la caminada es fa pels boscos de la zona pel que es pot fer perfectament en aquesta época en que al mig del dia encara fa calor.
Si voleu veure les meves rutes pel Parc de Sant Llorenç i l’Obac entrar al cercador de rutes de Wikiloc i posar Obacjsg. Si feu això les posreu veure totes
Information

Costa de trobar el començament de la ruta

Està junt al punt en que hi ha un cartell informtiu i junt a una canaleta encimentada. Quasi no hi ha senyals de camí fins que al cap d’uns metres es veuen marques taronges.

Per aqui pujo cap a la zona dels 3 Jutges

Information

Per sota dels 3 Jutges i el Morral del Llop. Durant uns metres seguiré marques grogues

Aqui hi ha un corriol a la dreta en que tornen a aparèixer marques taronges

Estic sobre la carena que em permeteria caminar en direcció contraria pel Morral dels llops

A partir d’aquí es camina molt còmode, seguint marques grogues. Les fotografies mostren els tres Cent Cims que vull fer avui.

Dreta i pista. Entro al Gr5

Per sota de l’Ermita de Sant Jaume. Darrera hi ha la masia de la Mata

Giro a la dreta i al cap de pocs metres a l’esquerra per seguir pel GR5

Mountain pass

Agafo camí que passa per darrera del punt d’informació del Coll d’Estenalles

Al cim del Montcau

Vistes camí del Coll d’Eres

Deixo pista per anar cap a la Cova Simanya ( giro cap a l’esquerra)

Cave

Cova Simanya

Tree

Roure del Palau

Hem deixat pista per 100 metres. Aixada forta i tornem a pista

Vista de La mola

Aquesta es una vista espectacular que permet apreciar la magnitud d’aquesta muntanya.

Vista

La pujada a la Mola es fa per un camí enpedrat.. aquí passo per aquesta curiosa forma: una roca foradada al costat del camí

Arribant al cim

Cim de la Mola

Vista del Monestir quan ja estic en el camí de baixada del cim

M’havia equivocat i passat de llarg. Haig d’anar per aqui

En sentit descendent queda a mà dreta
Risk

Comencen les canals de baixada . Totes son molt dretes i sense cap mena de marca que ajudi a triar el millor camí

Poden ser de molt mal fer si estän mullades

Continuo baixant per les canals

Vista dels Cingles dels Cavalls

Aqui cal girar a la dreta

Risk

Avall va

Continuo baixant per les canals. Poden ser complicades de fer en mullat

Entro a pista

D’allà he baixat

Deixo pista i giro esquerra ... i avall un altre vegada

Archaeological site

Tombes de Can Robert

Information

Caminant a tota pastilla per aquesta pista

Aquí el camí es molt bo i permet anar tant ràpid com es pugui

He deixat darrera la Barata i porto una centenars de metres perla carretera que deixo aquí, girant a l’esquerra

Segons el cartell, estic entrant en un camí ral

Castellsapera

Magnífica estampa d’aquesta muntanya.

Vistes

Passant per sota del Castellsapera

Giro a la dreta per començar a pujar per la canal cap al Castellsapera

Cim del Castellsapera

Mountain pass

Coll de les Tres Creus

Vistes des del Turó de la Pola ( o de les Tres Creus)